مرسدس-بنز قدرتمندترین خودرو هیبریدی جهان را عرضه کرد (+عکس)

سیستم سخت‌افزاری موتور در مجموع می‌تواند توانی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار ایجاد کند تا سرعت این خودرو حداکثر به ۲۱۷ مایل در ساعت برسد.

موبنا – تا کنون انواع مختلف خودروهای هیبریدی پرسرعت معرفی شده‌اند. با این وجود تردید نکنید هیچ کدام از آنها به اندازه محصول جدیدی که شرکت مرسدس-بنز ساخته است قابل توجه نبوده‌اند.

شرکت آلمانی مرسدس-بنز آگهی تبلیغاتی از محصول جدیدی را منتشر کرده است که با نام «مرسدس-اِی‌اِم‌جی پراژکت وان» شناخته می‌شود که در اصل یک خودرو هیبریدی اسپورت است. این خودرو قرار است برای نخستین بار در تاریخ ۱۴ سپتامبر یعنی حدود ۱۰ روز دیگر در «نمایشگاه بین‌المللی اتومبیل فرانکفورت» به نمایش درآید.

مرسدس-بنز قدرتمندترین خودرو هیبریدی جهان را عرضه کرد (+عکس)

در حالی که تصاویر منتشر شده از این خودرو تمام قابلیت‌های آن را نمایان نمی‌کند، ولی شرکت مرسدس آن را در خانواده خودروهای «فرمول ۱» قرار داده است و بنابراین موتور این خودرو و تمام فناوری‌های مرتبط با آن بسیار پرقدرت ساخته شده‌اند.

مرسدس-بنز قدرتمندترین خودرو هیبریدی جهان را عرضه کرد (+عکس)

بر اساس اطلاعات منتشر شده، این خودرو موتور V6 توربو ۱.۶ لیتری «فرمول ۱» را به همراه دو موتور الکتریکی در خود جا داده است که در این میان یک موتور ۱۳۴ اسب بخاری، یک موتور ۱۰۷ اسب بخاری و موتور اصلی با توان ۱۱ هزار دور در دقیقه به میل‌لنگ متصل می‌شوند.

مرسدس-بنز قدرتمندترین خودرو هیبریدی جهان را عرضه کرد (+عکس)

سیستم سخت‌افزاری موتور در مجموع می‌تواند توانی معادل ۱۰۰۰ اسب بخار ایجاد کند تا سرعت این خودرو حداکثر به ۲۱۷ مایل در ساعت برسد. این خودرو با هر بار شارژ الکتریکی می‌تواند مسافتی معادل ۱۵.۵ مایل را پشت سر بگذارد و طراحی آن به گونه‌ای است که بر خلاف دیگر خودروهای مسابقه پس از طی کردن مسافت ۳۱ هزار مایلی، موتور آن نیاز به بازبینی و تعمیر مجدد دارد.

البته بدیهی است که چنین محصول قیمت بالایی داشته باشد. این خدرو ۲.۵۴ میلیون دلار قیمت گذاری شده است و شرکت اِی‌ام‌جی از زیرمجموعه‌های مرسدس-بنز اعلام کرد تنها ۲۷۵ دستگاه از آن را تولید می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا