همراه اول ۱۰۰۰ یتیم را تحت تکفل قرار داد

رئیس کمیته امداد در حاشیه امضا قرارداد همکاری این کمیته و اپراتور همراه اول از راه‌اندازی موسسه خیریه «امداد اول» با مشارکت این اپراتور برای تسهیل در کمک‌های مردمی از طریق این شبکه موبایل خبر داد و گفت: همچنین همراه اول تکفل ۱۰۰۰ یتیم را عهده‌دار شد.

موبنا – به گزارش موبنا، پرویز فتاح در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره) و شرکت همراه اول با تقدیر از حمایت‌های همراه اول از خیرین و کمیته امداد اظهار داشت: در طول ۲ سال گذشته این چهارمین دیدار ما با مدیرعامل و مسئولان شرکت همراه اول است که نشان دهنده ارتباط و تعامل مناسب میان کمیته امداد و شرکت همراه اول است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به زمان امضای تفاهم نامه میان این کمیته و همراه اول در زمان بین دو عید بزرگ مسلمین یعنی عید قربان و عید غدیر گفت: در اولین گام همکاری ما و شرکت همراه اول از مدتی پیش برداشته شد، امکان پرداخت صدقات پیامکی مهیا شد که استقبال خوبی از آن انجام گرفت و در طول این مدت نیز مشکلات و کمبودهای آن مرتفع شد ولی با امضای این تفاهم نامه تمامی مشترکان همراه اول که بالغ بر ۶۰ میلیون نفر هستند قادر خواهند بود در هر لحظه از شبانه‌روز و بدون هیچ هزینه‌ای، کمک‌های خود را به کمیته امداد در قالب طرح‌های کمک به ایتام، صدقه، مناسبت‌های خاص و … برسانند.
وی ادامه داد: این در حالی است که بهره‌مندی از این روش علاوه بر افزایش سرعت اخذ کمک‌های مردمی، مشکلات صندوق‌های صدقات به خصوص در شهرهای بزرگ نیز حل شده و همچنین هزینه‌های جمع‌آوری کمک‌ها و صدقات از صندوق‌های فیزیکی حذف می‌شود.
رئیس کمیته امداد اضافه کرد: همچنین مقرر شد شرکت همراه اول با توجه به مناسبت‌های مختلف، پیامک‌های انبوه برای کمک‌های مردمی به کمیته امداد را به صورت رایگان ارسال کند.
فتاح با بیان اینکه کمیته امداد در قبال این قرارداد هیچ مبلغی به همراه اول پرداخت نخواهد کرد افزود: ما با همراه اول قرارداد داریم ولی در قبال این حمایت‌ها هیچ پولی پرداخت نخواهیم کرد و شرکت همراه اول این اقدام را در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی خود انجام خواهد داد.
وی با تاکید بر نفوذ و قدرت شرکت همراه اول در میان مشترکان تلفن همراه گفت: از نظر ما بهره‌مندی از کمک‌های شرکت همراه اول که فراگیرترین اپراتور همراه کشور است مهم بوده چراکه فراگیر کردن فرهنگ کمک به محرومیان در میان جامعه بدون همراهی این شبکه، آسان نخواهد بود.
رئیس کمیته امداد با اعلام خبر راه‌اندازی موسسه خیریه «امداد اول» گفت: این موسسه برای فعالیت‌های مشترک میان کمیته امداد و شرکت همراه اول راه‌اندازی می‌شود و با توجه به نفوذ این شرکت در میان مشترکان تلفن همراه کشور، قطعاً برکات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.
فتاح اضافه کرد: البته ما از شرکت همراه اول خواستار کمک‌هایی به جز موارد مذکور بودیم که با موافقت این شرکت مقرر شد در گام نخست ۱۰۰۰ یتیم از سراسر کشور تحت پوشش حمایت این شرکت قرار گیرند.
وی گفت: در حال حاضر ۱۰ درصد کمک‌های مردمی به کمیته امداد از طریق الکترونیکی انجام می‌شود و این در حالی است که در برنامه ۵ ساله کمیته امداد تصریح شده تا هر سال ۱۰ درصد به سهم کمک‌های مردمی از طرق الکترونیکی افزوده شود.
رئیس کمیته امداد با اشاره به ضرورت حرکت به سمت کمک‌های الکترونیکی مردم به کمیته امداد گفت: در حال حاضر بالغ بر یک میلیون حامی ایتام در کشور وجود دارند که تنها از طریق درگاه‌های بانک ملت قادر به پرداخت کمک‌های خود به ایتام هستند و با توجه به افزایش حامیان لازم است تا در جهت تسهیل شیوه‌های کمک مردم، تلاش کنیم.
فتاح افزود: در حال حاضر بستر USSD که با شماره گیری *۸۸۷۷# به صورت رایگان برای مشترکین فعال می‌شود در حال بهره‌برداری است ولی ما به دنبال توسعه این بستر هستیم.
به گفته رئیس کمیته امداد، صدقه‌های الکترونیکی مردمی از طریق اپراتور همراه اول به صورت آنی و در همان روز به حساب کمیته امداد واریز می‌شود ولی این اپراتور مبالغ مذکور را از خیرین در قبوض تلفن همراهشان اخذ خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا