اپل به دنبال خرید استدیو فیلمسازی هالیوود

اپل برای آنکه محتوای تصویری اختصاصی برای خود تهیه کند بودجه سالانه یک میلیارد دلاری را در نظر گرفته است تا از این طریق با آمازون، یوتیوب و نتفلیکس وارد رقابت شود.

موبنا – «اِدی کو» که مدیریت مرکز توسعه نرم‌افزار و خدمات اینترنتی اپل را برعهده داشت از این موقعیت شغلی کنار می‌رود تا بتواند گام‌های بلندتری برای اپل بردارد و شرکت او بتواند در عرصه خدمات رسانه‌ای گام جدید بردارد.

صفحه به‌روزرسانی شده در بخش مدیریت سایت اینترنتی اپل نشان می‌دهد که آقای کو از این پس مدیریت مرکز توسعه دستیار مجازی Siri را برعهده ندارد و در عوض «کرایگ فدِریجی» که معاونت مرکز مهندسی نرم‌افزار را عهده‌دار بود این دستیار هوشمند را توسعه می‌دهد.

واگذاری مدیریت توسعه دستیار هوشمند Siri به فدِریجی افزایش اهمیت این قابلیت در نسل جدید دستگاه‌های موبایلی اپل را نشان می‌دهد. آقای فدِریجی تاکنون مدیریت مرکز توسعه سیستم‌های عامل MacOS و iOS را برعهده داشت و موقعیت شغلی او در بخش Siri نشان می‌دهد که دستیار هوشمند اپل در آینده می‌تواند وظایف سنگین‌تری برعهده داشته باشد.

این اتفاق در حالی صورت می‌گیرد که طی سال گذشته شرکت آمازون به کمک «الکسا»  توانست گوی سبقت را در بازار دستیارهای هوشمند از دیگر شرکت‌ها برباید و در این میان دستیار جدید «بیکسبای» سامسونگ هم متولد شده است.

اپل به دنبال خرید استدیو فیلمسازی هالیوود

در میان برای آقای کو هم موقعیت شغلی جدید در نظر گرفته شده است. او همه تلاش خود را می‌کند تا یکی از بزرگترین استدیوهای فیلمسازی هالیوود را خریداری کند. منابع آگاه می‌گویند بر اساس اقدام مذکور قرار است شرکت اپل استدیو فیلمسازی «کولوِر» را بخرد. این مرکز بخش تخصصی صداسازی در اختیار دارد که برای ساخت فیلم‌هایی مانند «بر باد رفته»، «کَری» و «راکی» از آن استفاده شده است.

لازم به ذکر است هر دو شرکت اپل و نتفلیکس با یکدیگر وارد رقابت شده‌اند تا این مرکز فیلمسازی را خریداری کنند. شرکت اپل برای آنکه محتوای تصویری اختصاصی برای خود تهیه کند بودجه سالانه یک میلیارد دلاری را در نظر گرفته است تا از این طریق با آمازون، یوتیوب و نتفلیکس وارد رقابت شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا