کافه کتاب؛ بستری برای اشتراک گذاری کتب دانشجویی

اگر فارغ‌التحصیل شده‌اید و یا در حال تحصیل هستید، بدون شک در هنگام گردگیری کتابخانه خود با کتاب‌های بلا استفاده بسیاری مواجه شده‌اید که علاوه بر خاک خوردن، فضایی را نیز به خود اختصاص داده‌اند. وقت آن رسیده که فکری اساسی به حال بخش فرهنگی منزل یا محل کار خود کنید؛ اگر راه و روشش را نمی‌دانید، پس با پانوشت همراه باشید.

موبنا – کافه کتاب نرم افزاریست که بستر خرید و فروش کتاب‌های نو و کهنه را به صورت کاملا رایگان میسر می‌سازد. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به راحتی از بین هزاران کتاب آرشیو شده و یا آگهی شده به جستجو پرداخته و محصول مورد نظر خود را بیابید، همچنین این امکان به شما داده می‌شود که آگهی مربوط به کتاب‌ها یا جزوات خود را نیز به ثبت رسانده و در کم‌ترین زمان ممکن موفق به فروش آن‌ها شوید.

چنانچه به استفاده از کافه کتاب ترغیب شده‌اید، جهت دانلود آن می‌توانید از طریق مارکت‌های معتبر گوگل پلی، کافه بازار و مایکت اقدام کنید.

نگاهی به برنامه

تنها ۴/۲ مگابایت از حجم حافظه دستگاهتان به کافه کتاب اختصاص داده می‌شود؛ این کم حجم بودن رابطه مستقیمی با سرعت بالای نصب آن نیز خواهد داشت. پس از نصب نرم افزار جهت بهره‌برداری از کلیه قابلیت‌های آن می‌بایست نسبت به ثبت حساب کاربری خود اقدام کنید.

در بدو ورود به نرم افزار با رابط کاربری جذاب، ساده و کاربرپسندی مواجه خواهید شد. با استفاده از صفحه‌ای که به محض ورود به آن ارجاع داده می‌شوید، امکان مشاهده و ارسال «آگهی» میسر می‌شود. تمامی آگهی‌ها در دسته‌هایی همچون «ریاضی، کامپیوتر، مدیریت، انگلیسی، معماری و …» قابل مشاهده هستند، همچنین اگر به دنبال کتاب با عنوان مورد نظر خود هستید، موتور جستجوی موجود در بالای صفحه شما را در راحت‌تر و سریع‌تر یافتن آن یاری خواهد کرد.

دومین آیتم موجود در نوار ابزار برنامه «آرشیو» نام داشته که دسترسی به مطالب دسته بندی شده‌ای را برایتان میسر می‌سازد. از امکاناتی که در این بخش تعبیه شده می‌توان به «دانلود رایگان، اشتراک گذاری از طریق شبکه‌های اجتماعی و افزودن به لیست علاقه‌مندی‌ها» اشاره کرد.

coffeeboox

آیتم‌های دیگری همچون «دسته‌ها و کافه من» نیز در نوار ابزار نرم افزار قابل مشاهده هستند که در ادامه به بیان مختصری از هر یک خواهیم پرداخت.

دسته‌ها: در صورتی که به دنبال کتاب با موضوع خاصی هستید، با استفاده از فیلترهای موجود در این بخش دسترسی راحت‌تر و سریع‌تری خواهید داشت.

کافه من: «مدیریت لیست دانلود، مشاهده تاریخچه بازدیدهای اخیر، مدیریت لیست گلچین شده و آگهی‌های منتشر شده» از طریق این بخش میسر می‌شود. کار با نرم افزار کافه کتاب به همین سادگیست اما در صورتی که هنگام استفاده به مشکل و یا سوالی برخوردید، آیتم «پشتیبانی» موجود در این بخش به کارتان خواهد آمد.

در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف این اپلیکیشن کاربردی خواهیم پرداخت.

نقاط قوت:

•رابط کاربری ساده، کم حجم و کاربرپسند

•امکان خرید و فروش کتاب‌های نو و کار کرده

•دسته بندی مطالب جهت سهولت در دسترسی کاربران

•امکان ارسال آگهی فروش کتاب به صورت کاملا رایگان

•دسترسی به کتاب‌های آرشیوی

•امکان دانلود، اشتراک گذاری و افزودن به لیست گلچین شده کتاب‌های آرشیوی

•امکان جستجوی کتاب مورد نظر

•امکان مدیریت لیست دانلودها، آگهی‌های ارسالی و تاریخچه بازدیدها

نقاط ضعف:

•در این نرم افزار نواقصی مشاهده نشد

کافه کتاب بستر مفیدی برای اشتراک گذاری کتب، جزوات، مقالات و هر آن چه در دنیای کاغذی ممکن است بدان نیاز داشته باشید، محسوب می‌شود.

کافه‌بازار
  • کافه کتاب؛ بستری برای اشتراک گذاری کتب دانشجویی
  • کافه کتاب؛ بستری برای اشتراک گذاری کتب دانشجویی
  • کافه کتاب؛ بستری برای اشتراک گذاری کتب دانشجویی
  • کافه کتاب؛ بستری برای اشتراک گذاری کتب دانشجویی

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا