روایتی متفاوت از هفت خوان رستم

بازی رستم نامه ۱: هفت خان، باری دیگر به روایت هفت‌خوان مشهور رستم می‌پردازد. شما باید در این بازی به همراه رستم و اسب وفادارش رخش، به نبرد با هیولاهای مختلف پرداخته و هفت خوان را با موفقیت پشت سر بگذارید.

موبنا – این بازی از دو قسمت مرحله و تورنومنت تشکیل شده است. مراحل این بازی در قالب هفت خوان مختلف طراحی شده که برای پشت سر گذاشتن هر کدام از این خوان‌ها، باید چندین مرحله مختلف را به اتمام برسانید. شما که در نقش رستم بازی می‌کنید، باید در هر یک از این خوان‌ها با انواع و اقسام دیوها و موجودات شرور به نبرد پرداخته و رستم را مانند همیشه پیروز میدان کنید. در این میان رخش، اسب وفادار رستم نیز شما را همراهی خواهد کرد. در بخش تورنومنت بازی نیز می‌توانید به نبردی بی‌انتها با موجودات افسانه‌ای بپردازید.

روایتی متفاوت از هفت خوان رستم

با ورود به بازی، با راهنمای بازی مواجه می‌شوید. این راهنما توضیح مختصری در مورد آیتم‌های مختلفی که بازی در اختیارتان قرار می‌دهد، ارائه می‌کند. برای دسترسی به آیتم‌های مختلف، می‌توانید به منوی بازی رجوع کنید. علی‌رغم منوی پر و پیمان این بازی به نظر می‌رسد توضیحات ارائه شده در قسمت راهنما اندکی گنگ و ناکافی باشند.

با ورود به مرحله اول بازی، نحوه هدایت رستم و هم‌چنین محل قرارگیری قدرت‌های مختلفی که در جریان نبرد قادر به استفاده از آن‌ها هستید، به‌روی صفحه به نمایش در می‌آیند. برای هدایت رستم در صحنه نبرد، تنها کافی است انگشت خود را روی دایره سمت چپ صفحه بکشید. اگر هم برای نابودی دشمنان به نیروها و قدرت‌های ویژه رستم احتیاج داشتید، می‌توانید هرکدام را از منوی سمت راست صفحه انتخاب کنید. فقط به یاد داشته‌ باشید از آن‌جایی که برای استفاده مجدد از هر یک از این قدرت‌های ویژه، باید مدت زمانی را منتظر بمانید، سعی کنید درست و به جا از آن‌ها استفاده کرده و هدرشان ندهید.

روایتی متفاوت از هفت خوان رستم

در این بازی قابلیت ارتقاء زره، قدرت ویژه و قدرت نبرد رستم را خواهید داشت. هرچند برای ارتقاء هر یک از این آیتم‌ها باید سکه و الماس پرداخت کنید. از آن‌جایی که بازی رستم نامه به هیچ وجه بازی ساده‌ای نیست، پیشنهاد می‌کنیم پیش از ورود به مراحل بالاتر حتماً به بخش ارتقاء سر زده و توانایی‌های خود را افزایش دهید.

رستم نامه در بخش ارائه آیتم‌ها و قابلیت‌های مختلف به نسبت قوی ظاهر شده، اما همان‌طور که پیش از این نیز اشاره کردیم، به دلیل ضعف رابط کاربری، دسترسی به هر یک از این آیتم‌ها و سر در آوردن از نحوه کار هرکدام اندکی دشوار است. در بخش راهنما نیز تنها به برخی از قابلیت‌ها و توانایی‌های موجود در بازی اشاره کوتاهی شده و باقی امکانات را باید خودتان کشف کنید!

متأسفانه سازندگان بازی در طراحی منو و آیتم‌های مختلف سلیقه کمی به خرج داده‌اند. این ضعف طراحی در مراحل بازی و نیز طراحی شخصیت‌های مختلف، از جمله خود رستم نیز به چشم می‌خورد. عدم وجود بخش داستانی قوی را نیز می‌توان یکی دیگر از نقاط ضعف این بازی دانست.

روایتی متفاوت از هفت خوان رستم

با وجود تمامی این مشکل‌ها، رستم نامه گیم پلی ساده و روانی دارد. تنوع آیتم‌ها نیز باعث عدم یکنواختی بازی شده و شاید اندکی بتواند ضعف گرافیکی بازی را پوشش دهد. در عین حال به نظر می‌رسد این بازی می‌توانست با اندکی تغییر در طراحی منو و محیط بازی و هم‌چنین با جایگزینی رابط کاربری قوی‌تر، به عنوان جذاب‌تری تبدیل شود.

با تمام این اوصاف، کماکان نبرد این اسطوره باستانی با دیوها و هیولاهای بدطینت خالی از لطف نیست. اگر از علاقه‌مندان به داستان‌های اسطوره‌ای و نبردهای هیجان‌انگیز هستید، بی‌شک این بازی می‌تواند برای مدتی شما را سرگرم کرده و با خود به سفر به دنیای اسطوره‌ها ببرد.

کافه‌بازار
  • روایتی متفاوت از هفت خوان رستم
  • روایتی متفاوت از هفت خوان رستم
  • روایتی متفاوت از هفت خوان رستم
  • روایتی متفاوت از هفت خوان رستم

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا