داداچ این دیزی ما چی شد پس؟

مینی دیزی روایت داستان عشقی یک زن و شوهر به نام گلی و قدرتِ که قصد دارند با راه اندازی مجدد دیزی سرای پدر گلی یک کار و کاسبی آبرومند را راه‌اندازی کنند.

موبنا – “گلی فکر میکنه با کمک قدرت میتونه کار و کاسبی دیزی سرای پدرش رو سکه کنه، علاوه بر اون، اینجوری میتونه کنترل بیشتری هم روی رفت و آمدهای قدرت داشته باشه، آخه میدونی قدرت سر همین رفیق و رفیق بازیاش رفت زندان”؛ در ادامه به معرفی بازی “مینی دیزی” خواهیم پرداخت.

داستان بازی

بازی با آزاد شدن قدرت از زندان قزل غار آغاز میشه، روزی که پدر گلی به خاطر کارای قدرت دق مرگ شد و مُرد.

بعد از کلی قرض و قوله‌ای که قدرت رو دست خودش و گلی گذاشت و آب خنکی که توی زندان قزل غار خورد، پدر گلی دق مرگ شد و مُرد، گلی هم بعد از مرخص شدن قدرت از زندان، اون رو تهدید کرد که اگه بخواد همینجوری ادامه بده، دیگه یه لحظه هم باهاش زندگی نمی‌کنه، قدرت هم که حسابی ترسیده بود به پیشنهاد گلی برای بازکردن مجدد دیزی سرای پدرش، چراغ سبز نشون میده و سعی می‌کنن با کمک هم کار و کاسبی جدیدی رو شروع کنن، یه راه برای درآمد حلال و آبرومندانه، که  گلی رو از نگرانی بابت زندگی مشترکش با قدرت نجات بده!

گلی و قدرت روزای خوشی رو سپری می‌کنن تا اینکه یه روز یکی از طلبکارهای قدرت سرزده به سفره‌خونه‌ی مینی دیزی میاد و به قدرت می‌گه باید تا یک ماه دیگه طلبش رو باهاش صاف کنه وگرنه مینی دیزی رو به جای طلبش از آن خودش می‌کنه!

قدرت آهی میکشه و با خودش میگه باید بیشتر از اینا کار کنن و پول بیشتری در بیارن تا مینی دیزی رو از دست ندن و …

قدرت بپا سیبیلات نریزه تو ماستا

داداچ این دیزی ما چی شد پس؟“گلی اعتقاد داره آقاش دیزی سرا رو روی یه انگشتش میچرخوند، گلی میگه زمانی که آقاش مدیریت دیزی سرا رو عهده دار بود، همه‌ی اهل محل از کیفیت دیزی‌های مینی دیزی راضی بودن، طوریکه همه‌ی محل، بابای گلی رو به اسم دیزی‌هاش میشناختن.”

تنها کاری که شما باید انجام بدین اینه که، باید موج مشتریانی که وارد دیزی سرا میشن رو مدیریت و سرویس دهی کنید، تا دوباره مینی دیزی رو به روزای اوج خودش برگردونید؛ البته باید حواستون باشه مشتری‌ها پول دیزی رو نپیچونن، چرا که در این صورت هم ضرر می‌کنید و هم گلی از دستتون حسابی عصبانی میشه.

یکی از کارهایی که تو بازی مینی دیزی باید انجام بدید اینه که همیشه مشتری‌ها رو خوشحال نگه دارید 

برای راضی نگه داشتن مشتری‌ها نیز، شما می‌توانید با استفاده از سرویس‌های جانبی مثل: چایی، موسیقی و … آن‌ها را خوشحال نگه دارید؛ شما همچنین می‌توانید با نشاندن مشتری‌ها سر میز هم رنگ لباس‌شان و یا پذیرش به موقع سفارش آن‌ها، جلب رضایت نسبی را از آن خود و سفره خانه‌تان کنید.

داداچ این دیزی ما چی شد پس؟

حواستان باشد بعد از رفتن مشتری‌ها، جمع کردن ظرف و ظروف و مرتب کردن میز به عهده شماست و گلی مدام سرتان غرغر می‌کند و از شما می‌خواهد که کارتان را سریع‌تر انجام دهید؛ برای کم شدن غرغرهای گلی، شما می‌بایست بعد از رفتن مشتری‌ها سریعا نسبت به جمع کردن ظرف و ظروف و قراردادن آن‌ها در قسمت مربوط به شست‌و‌شوی ظروف اقدام کنید.

داداچ این دیزی ما چی شد پس؟پس از مدتی که کار و کاسبی‌تان حسابی سکه شد، شما می‌توانید با استفاده از درآمد حاصله از سفره خانه، به ارتقای وسایل و یا خرید تجهیزات جدید برای دیزی سرا اقدام کنید تا سرویس‌دهی به مشتریان را بهتر و سریع‌تر انجام دهید.

لازم به ذکر است که: برای هر مرحله از بازی، یک هدف مشخص در نظر گرفته شده و شما در عین حال که توجه‌تان به جلب رضایت مشتریان متمرکز شده می‌بایست برای اتمام هر مرحله و رفتن به مرحله بعد، به هدف تعیین شده‌ای که بازی برایتان در نظر گرفته نیز پاسخ دهید، برای مثال در مرحله اول شما می‌بایست به دو گروه از مشتریان، میزی همرنگ با لباسشان پیشنهاد بدید، در غیر این صورت شما بازنده بازی خواهید بود، هدف‌های در نظر گرفته شده برای بازیکن از ساده‌ترین به سخت‌ترین حالت‌ها برنامه ریزی شده‌اند، به طوریکه شما در مرحله دوم میبایست به دو گروه از افراد عجول سرویس‌دهی کنید و یا در مراحل بالاتر به حاجی بازاری‌های شیک و پیک که اگر تنها ضعفی در سرویس دهی شما مشاهده کنند به طور کلی قید سفره خانه شما را می‌زنند سرویس بدهید.

امکانات بازی

در بالاترین قسمت بازی، شما با پنج آیکون مواجه هستید این آیکون‌ها به ترتیب زیر هستند:

دستاوردها: در این قسمت شما با اصول رستوران داری آشنا می‌شوید و می‌بایست با راضی نگه داشتن مشتری‌ها از سرویس‌دهی خودتان سکه‌های بیشتری به جیب بزنید.

ستاره‌ها: این قسمت امتیاز شما در طول بازی را به شما نمایش می‌دهد.

قازغاز: به کمک قازغاز (واحد پولی مینی دیزی) شما می‌توانید رستوران خود را سریع‌تر از بقیه مجهز کنید و زودتر به هدف‌های بلند مدتی که گلی براتون در نظر گرفته برسید؛ قازغازک‌ها از ۱۰۰۰ تومن شروع میشن تا ۵۰۰۰۰ تومان.

قازک: دخل شماست و شما درآمد حاصله خودتان را در اینجا ذخیره می‌کنید.

کپسول: اگر مرحله‌ای رو باختید نگران نباشید چرا که به واسطه استفاده از کپسول شما می‌توانید مجددا همان مرحله را بازی کنید، در حالت پیش فرض شما هیچ کپسولی در سفره خانه خودتان ندارید و اگر مرحله‌ای رو باختید، باید ۳۰ دقیقه صبر کنید تا مجددا بتوانید همان مرحله را بازی کنید، بازی برای سریع‌تر شدن این روند به شما دو پیشنهاد ارائه می‌کند: ۱- پرداخت ۱۰ قازغاز ۲- تماشای ویدیو (با تماشای یک ویدیو تبلیغاتی شما می‌توانید سریع‌تر از ۳۰ دقیقه مجددا به بازی برگردید)

فروشگاه بازی

داداچ این دیزی ما چی شد پس؟در این قسمت شما می‌توانید با تجهیز سفره خانه سریع‌تر پیشرفت کنید؛ از انواع سماور گرفته تا ماشین ظرفشویی که همگی می‌توانند با اضافه شدن به سفره‌خانه، شما را در سرویس دهی بهتر و با کیفیت‌تر همراهی کنند.

گرافیک بازی

مینی دیزی با بهره‌گیری از یک گرافیک دو بعدی و فانتزی و همچنین با در نظر گرفتن فرهنگ ایرانی در گرافیک بازی، توانسته به نحو شایسته فرهنگ ایرانی را در بازی خود پیاده سازی کند و با المان‌های به کار گرفته شده در بازی به کاربران و بازی کنندگان، فرهنگ ایرانی را به بهترین شکل نمایش دهد.

داداچ این دیزی ما چی شد پس؟مینی دیزی در سبک استراتژی و مدیریت زمان، یکی از عناوین خوش ساختی است که توسط استودیو دریم ماشین توسعه داده شده و توسط شرکت فن افزار به عنوان ناشر این بازی که پیش‌تر بازی دنده دو از سوی همین شرکت مورد نقد و بررسی در پانوشت قرار گرفته بود منتشر شده است.

مینی دیزی در حال حاضر تنها با پشتیبانی از دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید در مارکت معتبر کافه بازار در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است.

داداچ این دیزی ما چی شد پس؟عنوان خوش ساخت “مینی دیزی” در نسخه اولیه خود، ۶ نوع مشتری مختلف را برای بازیکنان در نظر گرفته که بازیکن باید به هر دسته از انواع مشتری‌ها سرویس مناسب و در خور شخصیت‌شان ارائه دهد و آن‌ها را راضی کند تا آن‌ها با سه قلب (رضایت کامل) از دیزی سرا خارج شوند.

نقاط قوت:

• استفاده از ادبیات جالب و کوچه بازاری مناسب با تیپ شخصیتی قدرت

• طراحی گرافیکی فوق‌العاده کاراکترها

• روایت داستانی جذاب و در خور توجه

نقاط ضعف:

گشتیم نبود، نگرد نیست

کافه‌بازار
  • داداچ این دیزی ما چی شد پس؟
  • داداچ این دیزی ما چی شد پس؟
  • داداچ این دیزی ما چی شد پس؟
  • داداچ این دیزی ما چی شد پس؟

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا