شورش در شهر!

لوتی‌ها باری دیگر داستان نبرد‌های خیایانی بین لوتی‌ها و نالوتی‌ها را روایت می‌کند؛ اما این‌بار به سبک و سیاقی جدید. اگر از گیمرهای قدیمی هستید شاید بازی شورش در شهر را به یاد داشته باشید.

موبنا – در این بازی شما باید در فضای دو بعدی خیابان حرکت کرده و دشمنانی که از چپ و راست به شما حمله می‌کردند را نابود می‌کردید. لوتی‌ها نیز مانند این بازی محبوب و قدیمی در سبک Arcade Brawler ساخته شده و مشابه تمامی بازی‌های این سبک، گیم‌پلی ساده‌ای نیز دارد. تنها کاری که شما لازم است در این بازی دو بعدی انجام دهید، کتک‌کاری کردن است!

مرور بازی:

لوتی‌ها در نوع خودش بازی خشنی است. سر تا ته بازی شما باید در حالی که قمه و تیزی بدست دارید با یک مشت گنده لات بجنگید و همدیگر رو تکه و پاره کنید. بعد از اینکه حسابی خیابان‌ها را از لات و لوت‌های عربده کش خالی کردید، نوبت به بیگ باس آخر مرحله می‌رسد! کشتن هر یک از بیگ باس‌ها داستان خودش را دارد و به هیچ وجه کار ساده‌ای هم نیست.

شورش در شهر!

علی‌رغم طراحی خوب محیط بازی و شخصیت‌ها، کاراکترها مخصوصاً در قسمت باس‌های آخر هر مرحله بسیار تکراری و خسته کننده می‌شوند. در هر مرحله تقریباً با دشمنانی هم شکل رو به رو هستید و تنوع باس‌ها هم به نسبت تعداد مراحل کم است. این روند تکراری در گیم‌پلی بازی نیز به چشم می‌خورد؛ متاسفانه پس از چندبار جنگیدن و نبرد در خیابان، روند بازی به شدن کسل کننده و تکراری می‌شود.

هرچند بازی سعی کرده است با ارائه آیتم‌های مختلف مانند عوض کردن رنگ صفحه، اندکی جذابیت به بازی اضافه کند، اما بازهم با چندبار بازی کردن هر مرحله به سرعت از محیط تکراری آن خسته خواهید شد. در این بازی قابلیت شخصی‌سازی کاراکتر خود را نیز دارید. با مراجعه به فروشگاه بازی و خرج تعدادی سکه، می‌توانید ظاهر و لباس خود را تغییر داده و برای مدتی از تنوع ایجاد شده لذت ببرید.

شورش در شهر!

با رورود به بازی با مرحله آموزشی رو به رو می‌شوید. خیر، در این بازی خبری از خط داستانی نیست و تنها وظیفه شما لت و پار کردن نالوتی‌هایی است که مدام از چپ و راست به شما حمله می‌کنند. راهنمای بازی سعی می‌کند با لحن شوخ خود، مراحل بازی را آموزش دهد. به نظر می‌رسد سازندگان روی این لحن شوخ زیادی حساب باز کرده‌اند. این دیالوگ‌ها که همه به سبک لات‌های قدیم ادا می‌شوند، به بازی جذابیت لازم را بخشیده و گاهی شما را به خنده می‌اندازند. با این وجود گاهی شوخی‌های داخل بازی تکراری و لوس و بی‌مزه می‌شوند و گاهی در جای اشتباه نیز به کار می‌روند.

پیش از ورود به هر مرحله، می‌توانید سلاح و یا قدرتی را که می‌خواهید در بازی به همراه داشته باشید، انتخاب کنید. علاوه بر مشت و لگدی که می‌توانید در این بازی حواله صورت حریف کنید، امکانات دیگری از جمله چندین قدرت مختلف و انواع سلاح و تیزی نیز در این بازی موجود هستند. مسلماً در این بازی با تعدادی آیتم پولی نیز برخورد خواهید کرد که می‌توانید از طریق پرداخت درون برنامه آن‌ها را تهیه کنید.

شورش در شهر!

بازی لوتی‌ها سعی کرده طبق جریان به راه افتاده بازی‌سازی داخلی حرکت کرده و پا جای عناوین مشابه مشهور دیگری مانند لوتی وار، هی تاکسی و غیره بگذارد. هرچند نمی‌توان از جذابیت‌های فضای ایران قدیم و لات و لوت بازی چشم پوشید، اما بد نیست سازندگان غیر از استفاده از این المان به فکر ایجاد اندکی تغییر و یا خلاقیت نیز در عناوین خود باشند. با تمام این اوصاف بازی لوتی‌ها جذابیت‌های خودش را هم دارد. اگر هنوز از تجربه دنیای گنگستری به سبک ایرانی خسته نشده‌اید، می‌توانید این عنوان ساخته استودیو ردکپ گیمز را نیز تجربه کنید.

کافه‌بازار
  • شورش در شهر!
  • شورش در شهر!
  • شورش در شهر!
  • شورش در شهر!

 

 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا