شائومی و اپل، بزرگترین فروشندگان فناوری‌های پوشیدنی

برای دومین فصل از سال ۲۰۱۷ میلادی شائومی بزرگترین فروشنده ساعت‌های مچی هوشمند در جهان بود که توانست ۳.۵ میلیون دستگاه از این محصول را به دست کاربران برساند.

موبنا – بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی مرکز آی‌دی‌سی، عرضه جهانی فناوری‌های پوشیدنی در فصل دوم سال ۲۰۱۷ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن رشد ۱۰.۳ درصدی را تجربه کرد. برای این دوره زمانی سه ماهه که از آپریل شروع شد و در ژوئن ۲۰۱۷ به اتمام رسید ۲۶.۳ میلیون دستگاه فناوری پوشیدنی در سراسر جهان فروخته شد.

برای نخستین بار در تاریخ، فناوری‌های پوشیدنی معمولی که قابلیت پشیتبانی از اپلیکیشن‌های مختلف را ندارند با کاهش فروش مواجه شدند و از میزان فروش آنها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰.۹ درصد کاسته شد. در بخش دیگر فروش جهانی ساعت‌های مچی هوشمند در سه ماهه دوم سال جاری میلادی رشد ۶۰.۹ درصدی را تجربه کرد.

به گفته «جیتِش اوبرانی» مدیر ارشد مرکز تحقیقاتی آی‌دی‌سی تمایل کاربران برای خرید فناوری‌های پوشیدنی بیشتر شده است و آنها این ابزار جانبی را هم به عنوان یک وسیله کاربردی قلمداد می‌کنند. گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس و حسگرهای مخصوص سلامت بدن محبوب‌ترین قابلیت‌ها در ساعت‌های هوشمند هستند. به عنوان مثال سال گذشته ۲۴.۵ درصد از ساعت‌های مچی همراه با گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس فروخته شدند. این رقم هم‌اکنون ۴۱.۷ درصد محاسبه می‌شود.

شائومی و اپل، بزرگترین فروشندگان فناوری‌های پوشیدنی

برای دومین فصل از سال ۲۰۱۷ میلادی شائومی بزرگترین فروشنده ساعت‌های مچی هوشمند در جهان بود که توانست ۳.۵ میلیون دستگاه از این محصول را به دست کاربران برساند. بعد از آن شرکت اپل با ۳.۴ میلیون دستگاه قرار داشت.

محبوب‌ترین فناوری پوشیدنی شرکت چینی شائومی در این دوره زمانی دستبند تناسب اندام «می بند» بود که با قیمت ۲۰ دلار فروخته شد. این دستبند به گونه‌ای ساخته شده است که با هر بار شارژ به مدت ۲۰ روز انرژی را در خود نگه می‌دارد و استاندارد ضدآب و ضدگردوغبار IP67 هم در آن به کار گرفته شده است. فناوری پوشیدنی مذکور به قابلیت تناسب اندام، حسگر تشخیص ضربان قلب و سیستم مانیتورینگ خواب مجهز شده است. شرکت شائومی هم‌اکنون ۱۳.۴ درصد از بازار جهانی فناوری‌های پوشیدنی را در اختیار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا