سونی: با این پرچمداران ضدآب زیرِ آب نروید

اگر قرار باشد شما هنگام شنا از دو گوشی هوشمند «اکسپریا اکس‌زد۱» و «اکسپریا اکس‌زد۱ کامپکت» استفاده کنید بی‌تردید این دستگاه خراب خواهد شد.

موبنا – شرکت سونی که ماه‌ها بود اتفاق خاصی را در دنیای تلفن همراه رقم نزد روز گذشته دو گوشی هوشمند پیشرفته با قابلیت ضدآب و ضد گرد و غبار را به صورت رسمی معرفی کرد: «اکسپریا اکس‌زد۱» و «اکسپریا اکس‌زد۱ کامپکت».

هر دو گوشی هوشمند مذکور به استاندارد IP68 مجهز شده‌اند تا از ورود آب و گردوغبار به سیستم داخلی جلوگیری کنند و بر اساس قابلیت‌های این استاندارد می‌بایست به مدت ۳۰ دقیقه در عمق ۱.۵ متری آب دوام بیاورند. با این وجود سونی به همه کاربران گفت که نباید با این دو گوشی هوشمند ضدآب به صورت کامل به زیر آب بروند.

سونی: با این پرچمداران ضدآب زیرِ آب نروید
Sony XZ1 & XZ1 Compact

شرکت ژاپنی سونی در مورد قابلیت‌های ضدآب این پرچمداران جدید روی سایت اینترنتی خود توضیح داد: «اکسپریا اکس‌زد۱ ضدآب است و از نفوذ گرد و غبار هم جلوگیری می‌کند. بر این اساس اگر می‌خواهید از این گوشی زیر باران استفاده کنید یا آن را بشویید تا آلودگی از روی دستگاه پاک شود هیچ گونه نگرانی نداشته باشید، پیش از این کار می‌بایست تمام ورودی‌ها و کابل‌های اتصالی بسته باشند. همچنین شما نباید این دستگاه را به طور کامل زیر آب ببرید؛ یا از آن در آب دریا، آب شور، آب حاوی کلر، یا مایعاتی از جمله نوشیدنی‌ها استفاده کنید. هرگونه سوءاستفاده یا استفاده نامناسب از دستگاه ضمانت دستگاه را از بین می‌برد. این دستگاه تحت استانداردهای IP65/68 مورد آزمایش قرار گرفته است. به خاطر داشته باشید گوشی هوشمند اکسپریا اکس‌زد۱  برای اتصال به کابل USB یک ورودی ویژه با درپوش را شامل می‌شود. ورودی USB می‌بایست قبل از شارژ شدن به طور کامل خشک باشد».

با این توضیحات اگر قرار باشد شما هنگام شنا از دو گوشی هوشمند «اکسپریا اکس‌زد۱» و «اکسپریا اکس‌زد۱ کامپکت» استفاده کنید بی‌تردید این دستگاه خراب خواهد شد. سونی هنوز به درستی توضیح نداده است که چطور با وجود پشتیبانی از استاندارد مذکور این دو گوشی هوشمند زیر آب با مشکل مواجه می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا