وضعیت اپراتورهای موبایل از نظر تعداد مشترک

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جدیدترین گزارش آماری خود از وضعیت ارتباطات داخل کشور، به بررسی جایگاه اپراتورهای همراه پرداخته است.

موبنا – دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی مربوط به معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گزارشی از وضعیت ارتباطات داخلی کشور تا پایان خرداد ماه سال جاری منتشر کرده که نشان می‌دهد تا این زمان بالغ بر ۱۵۶ میلیون سیم‌کارت در کشور به فروش رسیده که از این میزان تنها ۸۷ درصد فعال بوده است.

وضعیت همراه اول، ایرانسل و رایتل

گزارش مذکور نشان می‌دهد که تا پایان خرداد سال جاری اپراتور اول ارتباطی توانسته با فروش بالغ بر ۶۷ میلیون و ۲۸۸ هزار سیم‌کارت و فعال کردن بیش از ۴۹ میلیون و ۵۹۱ هزار خط همراه به ضریب نفوذ ۶۲.۰۵ درصدی از بازار ارتباطی کشور دست یابد.

اپراتور دوم ارتباطی نیز در همین زمان با فروش بالغ بر ۸۱ میلیون و ۵۴۳ هزار سیم‌کارت و فعالسازی بیش از ۳۲ میلیون خط همراه به ضریب نفوذ ۴۰.۱ درصدی از جامعه ارتباطات همراه کشور دست یابد.

اپراتور سوم ارتباطی نیز مجموعا با فروش ۷ میلیون سیم‌کارت توانسته بیش از یک میلیون و ۶۵۹ هزار خط را فعال کند و به ضریب نفوذ ۲.۰۸ درصدی از فضای ارتباطی کشور دست یابد.

سهم بازار اپراتورهای تلفن همراه

گزارش دفتر بررسی‌های فنی اقتصادی این معاونت نشان می‌دهد که سهم بازار اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل به ترتیب ۵۹.۵۳، ۳۸.۴۷ و ۲ درصد تا پایان خرداد ماه سال جاری بوده است.

مقایسه این آمار با گزارش مربوط به پایان اسفند ماه همین معاونت نشان می‌دهد که همراه اول رشد ۰.۵۳ درصدی در شاخص «سهم بازار» داشته و ایرانسل و رایتل نیز به ترتیب در این بازه زمانی سه ماهه ۰.۲۳ و ۰.۳ درصد سهم بازار از دست داده‌اند.

درصد دایری خطوط اپراتورها

با مقایسه آمار سیم‌کارت‌های فعال و واگذار شده اپراتورهای ارتباطی می‌توان به این نتیجه رسید که همراه اول در حال حاضر ۷۳.۷۱ درصد از سیم‌کارت‌های واگذار شده‌اش فعال هستند و باقی خاموش.

به همین ترتیب ایرانسل ۳۹.۳۱ درصد از سیم‌کارت‌های واگذار شده‌اش فعال شده و باقی همچنان غیرفعال هستند.

رایتل هم تنها ۲۳.۳۱ درصد از مجموع خطوط واگذار شده‌اش، تا پایان خرداد ماه سال جاری فعال بوده است.

به گزارش بادیجی، ضریب نفوذ کشوری تلفن همراه تا پایان خرداد ماه سال جاری ۱۰۴ درصد بوده است.

 منبع: بادیجی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا