۱۸۷ هزار اپلیکیشن اپل با سیستم‌ عامل iOS 11 کار نمی‌کنند

بیشتر ابزارهای موبایلی ۳۲ بیتی که در این اتفاق از کار می‌افتند بازی هستند. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت ۳۸۶۱۹ اپلیکیشن که با به‌روزرسانی سیستم عامل موبایلی اپل به کار خود پایان می‌دهند بازی هستند و نمی‌توانند در iOS 11 اجرا شوند.

موبنا، رضا خواجه‌وندی – تنها چند هفته تا زمان معرفی رسمی سیستم عامل iOS 11 باقی مانده است و زمانی که این اتفاق بیافتد،‌ آخرین نسخه از پلتفرم موبایلی اپل نمی‌تواند از اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی پشتیبانی کند. این اتفاق یک خبر بد برای مراکز توسعه دهنده نرم‌افزار محسوب می‌شود و بر این اساس ۱۸۷ هزار اپلیکیشن ۳۲ بیتی که هم‌اکنون در فروشگاه اینترنتی «اپ استور» موجود هستند نمی‌توانند در iOS 11 کار کنند.

البته این اپلیکیشن‌ها در فروشگاه اینترنتی «اپ استور» باقی می‌مانند و با این وجود آن دسته از کاربرانی که دستگاه خود را به سیستم عامل iOS 11 به‌روزرسانی می‌کنند، نمی‌توانند آنها را دانلود کند یا اگر این اپلیکیشن‌ها را از قبل داشته باشند قادر به بازار کردن آنها نخواهند بود. البته شرکت اپل تصمیم دارد پس از گذشت مدتی تمام این اپلیکیشن‌ها را از روی فروشگاه اینترنتی خود حذف کند.

به گفته شرکت «سنسور تاورز» از بزرگترین تحلیلگران اپلیکیشن‌های اپل، بیشتر ابزارهای موبایلی ۳۲ بیتی که در این اتفاق از کار می‌افتند بازی هستند. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت ۳۸۶۱۹ اپلیکیشن که با به‌روزرسانی سیستم عامل موبایلی اپل به کار خود پایان می‌دهند بازی هستند و نمی‌توانند در iOS 11 اجرا شوند. بعد از بازی‌ها، دیگر بخش‌هایی که در این اتفاق بیشتر اثر می‌پذیرند اپلیکیشن‌های آموزشی، سرگرمی و سبک زندگی را شامل می‌شوند.

۱۸۷ هزار اپلیکیشن اپل با سیستم‌ عامل iOS 11 کار نمی‌کنند

برای آنکه متوجه شوید کدام یک از اپلیکیشن‌های کنونی شما ۳۲ بیتی هستند و پس از به‌روزرسانی به سیستم عامل iOS 11 اجرا نمی‌شوند، می‌توانید مراحل زیر را در گوشی هوشمند خود دنبال کنید:

Settings > General > About > Applications

تمام اپلیکیشن‌های ۳۲ بیتی در این بخش خود را نمایان می‌کنند و اگر در گوشی هوشمند شما هیچ اپلکییشن ۳۲ بیتی موجود نباشد، در این بخش نام هیچ ابزار موبایلی دیده نمی‌شود.

البته باید توجه داشت این روزها ۱۸۷ هزار اپلیکیشن چندان زیاد به نظر نمی‌رسد. ولی در اکتبر ۲۰۰۹ در مجموع تنها ۱۰۰ هزار اپلیکیشن در فروشگاه اینترنتی «اپ استور» اپل موجود بود. بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده از سوی شرکت «سنسور تاورز» در حال حاضر بیش از ۲.۴ میلیون اپلیکیشن در فروشگاه اینترنتی «اپ استور» در دسترس است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا