اپل یک میلیارد دلار در هالیوود سرمایه‌گذاری می‌کند

اپل تصمیم دارد طی سال آتی میلادی در زمینه تولید محتوای سرگرمی یک میلیارد دلار در هالیوود سرمایه‌گذاری کند و به گفته روزنامه «وال استریت ژورنال» همه برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – شرکت اپل که در تاریخ فعالیت‌های خود هرگز چنین کاری نکرده بود این بار می‌خواهد یک گام بزرگ در عرصه فیلم‌سازی بردارد و با هالیوود وارد همکاری شود.

این شرکت بزرگ فناوری تصمیم دارد طی سال آتی میلادی در زمینه تولید محتوای سرگرمی یک میلیارد دلار در هالیوود سرمایه‌گذاری کند و به گفته روزنامه «وال استریت ژورنال» همه برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام شده است.

این رقم زیاد نشان می‌دهد اپل در زمینه تولید محتوای اختصاصی و وارد شدن به این کسب و کار تا چه اندازه  جدی است. اپل با این کار آخرین شرکت بزرگ فناوری برای ورود به عرصه فیلم‌سازی محسوب می‌شود و پیش از این شرکت نتفلیکس نشان داد تا چه اندازه از این عرص کسب درآمد کرده است و به تناسب آن شرکت آمازون با سایت ویدیویی Hulu و شرکت گوگل با شبکه رسانه‌ای یوتیوب چقدر توانسته‌اند این بازار را از آن خود کنند.

سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری به اندازه‌ای است که به گفته روزنامه «وال استریت ژورنال» با آن می‌توان ۱۰ برنامه تلویزیونی تولید کرد.

اپل یک میلیارد دلار در هالیوود سرمایه‌گذاری می‌کند

شرکت اپل از دادن هرگونه پاسخ در این زمینه خودداری کرد و هیچ بیانیه رسمی هم منتشر نکرد.

باید توجه داشت تولید محتوای ویدیویی محبوب و مردمی کار بسیار دشواری است. این شرکت چندی پیش دو برنامه ویدیویی با نام‌های «سرزمین اپلیکیشن‌ها» و «کارپول کارائوکه» تولید کرده بود که روی سرویس «اپل موزیک» منتشر شد. البته هیچ کدام از این دو برنامه ویدیویی مورد توجه کاربران قرار نگرفتند و پس از آن اپل تصمیم گرفت از مرکز تولید برنامه‌های تلویزیونی سونی برای ادامه فعالیت‌های خود کمک بگیرد.

در حالی که سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری قابل ملاحظه به نظر می‌رسد، این رقم در مقابل درآمدهای ۴۹ و ۵۲ میلیارد دلاری که قرار است اپل در دو فصل پایانی سال ۲۰۱۷ به دست آورد بسیار ناچیز به نظر می‌رسد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا