تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ (+عکس)

برخی از این تکنولوژی ها هم اکنون در حال استفاده توسط کاربران بوده و آثار قدرتمندی را همراه داشتند و برخی دیگر نیز طی سال های آینده به تکامل خواهند رسید و نمی توان آنها را نادیده گرفت. این گزارش توسط مجله ام آی تی تکنولوژی ارائه شده است.

موبنا – مجله ام آی تی تکنولوژی در جدیدترین شماره خود رده بندی تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است. آنچه در لیست ام آی تی مورد اشاره قرار گرفته حاصل خلاقیت های واقعی در دنیای تکنولوژی و همچنین مدلی علمی از اداره کسب و کار محسوب می شود که توسط برترین کمپانی های حال حاضر جهان معرفی شده اند. برخی از این تکنولوژی ها هم اکنون در حال استفاده توسط کاربران بوده و آثار قدرتمندی را همراه داشتند و برخی دیگر نیز طی سال های آینده به تکامل خواهند رسید و نمی توان آنها را نادیده گرفت.

گفتنی است ام آی تی تکنولوژی نشریه ای است که توسط موسسه فناوری ماساچوست(وابسته به دانشگاه ام آی تی) منتشر می شود. مرکز علمی ام آی تی در واقع یک واحد دانشگاهی در شهر کمبریج در ایالت ماساچوست کشور آمریکاست که از ۵ دانشکده اصلی، ۳۲ گروه آموزشی و یک کالج تشکیل شده است. سابقه تاسیس این مرکز به سال ۱۸۶۱ میلادی باز می گردد.

این دانشگاه یکی از مهمترین مراکز تحقیقاتی در کشور آمریکا و جهان به شمار می رود و انتشارات آن نیز حضور فعالی در دنیای تکنولوژی دارد. این دانشگاه از منظر آموزش دانش مهندسی و علوم کامپیوتر برترین دانشگاه جهان به شمار می رود و گزارش های آماری آن اهمیت بسیار زیادی در وضعیت کسب و کار و آینده شرکت های فعال در حوزه تکنولوژی دارد.

در ادامه این مطلب نگاهی خواهیم داشت به معرفی برترین تکنولوژی های جهان از نگاه ام آی تی:

 

تشخیص چهره

فناوری تشخیص چهره می تواند برای تایید نهایی پرداخت ها، دسترسی به امکانات و همچنین ردیابی مجرمان مورد استفاده قرار گیرد و هم اکنون در بسیاری از ابزارک های هوشمند کارایی خود را به اثبات رسانده است.

تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ (+عکس)

 


فلج

دانشمندان در تلاش هستند تا با توسعه و استفاده از ایمپلنت های مغزی؛ آزادی حرکت را و تجربه سلامت دوباره را برای آسیب دیدگان نخاعی فراهم کنند. این تکنولوژی بین ۱۰ تا ۱۵ سال آینده به تکامل کامل می رسد.

تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ (+عکس)


تراک های خودران

هم اکنون بیشتر کمپانی های فناوری محور جهان روی پروژه خودروی خودران خود مشعول به کار هستند. در این میان مشاهده خودروهای سنگین بدون راننده نیز بخشی از ماجراجویی های حوزه تکنولوژی را متوجه خود ساخته است. این فناوری ۵ تا ۱۰ سال آینده به تکامل می رسد.

تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ (+عکس)


رایانه کوانتومی

کمپانی های بزرگ مانند گوگل و اینتل مدتهاست روی توسعه رایانه های کوانتومی کاربردی متمرکز شده اند و انتظار می رود این فناوری شگفت انگیز ۴ تا ۵ سال آینده پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

گفتنی است رایانهٔ کوانتومی ماشینی است که از پدیده‌ها و قوانین مکانیک کوانتوم مانند برهم نهی (Superposition) و درهم تنیدگی (Entanglement) برای انجام محاسباتش استفاده می‌کند. کامپیوترهای کوانتومی با کامپیوترهای فعلی که با ترانزیستورها کار می‌کنند تفاوت اساسی دارند. ایده اصلی که در پس کامپیوترهای کوانتومی نهفته است این است که می‌توان از خواص و قوانین فیزیک کوانتوم برای ذخیره‌سازی و انجام عملیات روی داده‌ها استفاده کرد.

تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ (+عکس)


سلفی های ۳۶۰ درجه

چند سالی است بازار سلفی در شبکه های اجتماعی به شدت داغ شده است. همه به نوعی درگیر این مدل عکاسی هستند حال آنکه نوع ۳۶۰ درجه آن نه تنها از منظر سرگرمی بلکه در مواردی ماند گردشگری، املاک و مستعلات و فیلمسازی جایگاه ویژه ای را بدست آورده و البته فناوری چندان گران قیمتی هم محسوب نمی شوئ.

تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ (+عکس)


سلول های خورشیدی نسل جدید

گروهی از دانشمندان ام آی تی پنل خورشیدی جدیدی را تولید کرده اند که ازمهندسی نوآورانه و مواد پیشرفته جدید برای جذب بیشتر انرژی خورشیدی استفاده می کند. این به مفهوم انرژی ارزان تر و دائمی خواهد بود که طی ۱۰ الی ۱۵ سال آینده به تکامل می رسد.

تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ (+عکس)


ژن درمانی

منظور از ژن درمانی مجموعه‌ای از روش‌های درمانی است که طی آن با ترمیم و رفع عیب ژن، بیماری را درمان می‌کنند. این فناوری پییشرفت های زیادی داشته که می توان آینده روشنی را برای آن متصور شد.

تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ (+عکس)


اطلس سلولی

نقشه سلولی یک ابتکار جهانی برای ترسیم تمام سلول‌های انسان در یک اطلس گسترده است. این نقشه می‌تواند درک محققان را از رشد و بیماری‌های انسانی ارتقا دهد. سلول‌ها برای درک زیست شناسی سلامت و بیماری‌ها بنیادی هستند، اما دانشمندان هنوز تعداد دقیق، انواع مختلف و چگونگی آنها در اندام‌های مختلف را نمی‌دادند. این فناوری تا ۵ سال دیگر به تکامل می رسد.

تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ (+عکس)


اینترنت اشیا

این مفهوم دیگر مورد چندان جدیدی نیست و حتما بارها با آن برخورد داشته اید. به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از چیزها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل شده و بتوان توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت کنترل و مدیریت شوند.

تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ (+عکس)


یادگیری تقویتی

یکی از گرایش‌های یادگیری ماشینی است که از روانشناسی رفتارگرایی الهام می‌گیرد. این روش بر رفتارهایی تمرکز دارد که ماشین باید برای بیشینه کردن پاداشش انجام دهد. این مسئله، با توجه به گستردگی‌اش، در زمینه‌های گوناگونی بررسی می‌شود. مانند: نظریه بازی‌ها، نظریه کنترل، تحقیق در عملیات، نظریه اطلاعات، سامانه چندعامله، هوش ازدحامی، آمار، الگوریتم ژنتیک، بهینه‌سازی بر مبنای شبیه‌سازی. در مبحث تحقیق در عملیات و در ادبیات کنترل، حوزه‌ای که در آن روش یادگیری تقویتی مطالعه می‌شود برنامه‌نویسی تخمینی پویای (approximate dynamic programming) خوانده می‌شود. این مسئله در تئوری کنترل بهینه نیز مطالعه شده است. البته دغدغه اصلی بیشتر مطالعات در این زمینه، اثبات وجود پاسخ بهینه و یافتن ویژگی‌های آن است و به دنبال جزئیات یادگیری یا تخمین نیست. یادگیری تقویتی در اقتصاد و نظریه بازیها بیشتر به بررسی تعادل‌های ایجاد شده تحت عقلانیت محدود می‌پردازد. این فناوری تا ۲ سال دیگر به پیشرفت های قابل توجهی دست می یابد.

تکنولوژی های برتر سال ۲۰۱۷ (+عکس)


 منبع: پول نیوز | نویسنده: مازیار دانیالی

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا