هوواوی این ماه اپل را در بازار جهانی گوشی پشت‌سر می‌گذارد

هوواوی پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۲۱ میلادی دو شرکت سامسونگ و اپل را پشت‌سر می‌گذارد تا به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان به فعالیت خود ادامه دهد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – گزارشی که امروز منتشر شد حاکی از آن بود که شرکت چینی تولیدکننده گوشی‌های هوشمند هوواوی در فصل سوم سال جاری میلادی اپل را پشت‌سر می‌گذارد و نسبت به این رقیب سرسخت تعداد بیشتری گوشی روانه بازار می‌کند. این فصل که در پایان ماه سپتامبر به پایان می‌رسد برای هوواوی اهمیت فراوان دارد تا شرکت چینی مذکور برای نخستین بار عنوان دومین تولیدکننده برتر گوشی هوشمند در جهان را از آن خود کند.

هوواوی پیش‌بینی کرده است در سال ۲۰۲۱ میلادی دو شرکت سامسونگ و اپل را پشت‌سر می‌گذارد تا به عنوان بزرگترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان به فعالیت خود ادامه دهد. مدیران این شرکت چینی توضیح دادند در فصل سوم سال جاری میلادی فروش «سری پی» و «سری ام» محصولات آنها افزایش خواهد یافت و در مقابل فروش گوشی‌های ارزان آنها چندان زیاد نخواهد بود.

هوواوی این ماه اپل را در بازار جهانی گوشی پشت‌سر می‌گذارد

طی فصل سوم سال جاری میلادی هوواوی در مجموع ۴۰ میلیون دستگاه گوشی هوشمند را در بازار جهانی به فروش می‌رساند که این رقم در مقابل ۳۸.۵ میلیون دستگاه مربوط به فصل دوم سال جاری میلادی بیشتر است. در دوره زمانی مشابه یعنی بین ماه‌های ژوئیه تا سپتامبر ۲۰۱۷ شرکت اپل نمی‌تواند بیشتر از هوواوی آیفون بفروشد. زیرا کاربران جهانی منتظر عرضه آیفون جدید هستند و همین مسئله باعث می‌شود شرکت چینی از اپل جلو بزند.

شرکت اپل در سه ماهه سوم سال مالی خود که از آپریل ۲۰۱۷ آغاز شد و ژوئیه به پایان رسید موفق به فروش ۴۱.۳ میلیون دستگاه آیفون شد.

لازم به ذکر است در پایان فصل دوم سال جاری میلادی هوواوی صاحب ۱۱.۳ درصد از بازار جهانی گوشی‌های هوشمند بود و در همین دوره زمانی اپل ۱۲ درصد بازار را در اختیار داشت. شرکت اپل در این فصل با ۲.۵ میلیون دستگاه گوشی بیشتری که فروخته بود یک پله بالاتر ایستاد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا