اپلیکیشن‌های «دیزنی» از کودکان جاسوسی می‌کنند

این اتهام که در خانواده پرونده‌های طبقه‌بندی شده مورد بررسی قرار می‌گیرد اعلام داشته است که شرکت آمریکایی دیزنی قوانین آنلاین تعریف شده مربوط به حفاظت از حریم شخصی کودکان در فضای مجازی را زیرپا گذاشته است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «والت دیزنی» این روزها خود را مقابل یک پرونده قضایی بزرگ می‌بیند که بر اساس گفته شده است بیش از ۴۰ اپلیکیشن این شرکت از کودکان جاسوسی می‌کنند.

این اتهام که در خانواده پرونده‌های طبقه‌بندی شده مورد بررسی قرار می‌گیرد اعلام داشته است که شرکت آمریکایی دیزنی قوانین آنلاین تعریف شده مربوط به حفاظت از حریم شخصی کودکان در فضای مجازی را زیرپا گذاشته است. اپلیکیشن‌های مخصوص گوشی هوشمند که در شرکت دیزنی ساخته شده‌اند بسیار معمول هستند و در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند. به عنوان مثال اپلیکیشن «آب من کجاست؟ ۲» تاکنون حدود ۵۰۰ میلیون بار دانلود شده است.

اپلیکیشن‌های «دیزنی» از کودکان جاسوسی می‌کنند

بر اساس اتهام وارد شده، اپلیکیشن دیزنی قابلیت ردیابی دارد و برخی داده‌ها از جمله اطلاعات جغرافیایی، تاریخچه گشت و گذار اینترنتی و دیگر اطلاعات مربوطه را بدون اطلاع کاربر جمع‌آوری می‌کن و سپس آنها را به مراکز بازاریابی و تبلیغاتی می‌فروشد. «آماندا روشینگ» یک مادر آمریکایی که فرزندش از این اپلیکیشن استفاده می‌کند برای نخستین بار در تاریخ سوم آگوست ۲۰۱۷ از این مسئله مطلع شد و از شرکت دیزنی به دادگاه منطقه‌ای سانفرانسیسکو شکایت کرد.

با بررسی‌های بیشتر لیست طولانی از اپلیکیشن‌های دیزنی که بدون اطلاع کاربر به صورت غیرقانونی از کودکان جاسوسی می‌کنند اریه شده است. به جز اپلیکیشن مربوطه، دیگر ابزارهای موبایلی محبوب و معروف این شرکت هم مورد اتهام قرار گرفته‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا