مقام مسئول: پیام رسان «بله» می تواند جایگزین تلگرام شود

مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد گفت: «بله» نخستین پیام رسان ایرانی با امکان پرداخت است که می تواند جایگزین مناسبی برای نرم افزار تلگرام باشد.

موبنا – به گزارش موبنا، «فرامرز خالقی» روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران با بیان اینکه این پیام رسان در نمایشگاه الکامپ امسال رونمایی شد، اظهار داشت: در مدت یک هفته از رونمایی آن این نرم افزار ۲۳۰ هزار بار نصب شده و تاکنون ۱۱ هزار و ۵۰۰ کانال و ۱۱ هزار و ۵۰ گروه در آن شکل گرفته است.
وی از شرکت سداد به عنوان بزرگترین هلدینگ فناوری های اطلاعات نظام بانکی یاد کرد و گفت: سداد که بانک مرکزی و بانک ملی ایران سهامداران عمده آن هستند، قصد دارد تا با تلفیق فناوری اطلاعات و نظام بانکی، به تسهیل امور مالی مردم کمک کند.
خالقی در ادامه میزان استقبال هموطنان از این پیام رسان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: برنامه سداد رساندن تعداد کاربران این پیام رسان به ۱۰، ۱۵ و ۳۰ میلیون نفر در سه مرحله است.
وی با بیان اینکه این نرم افزار مورد استقبال مسئولان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز قرار گرفته و محمود واعظی و محمدجواد آذری جهرمی معاون وی کمک شایانی برای رفع محدودیت های قانونی برای بسترسازی ارائه خدمات مالی به کاربران آن کردند، گفت: برای ایجاد امکان پرداخت در پیام رسان بله نیازمند مصوبه شورای عالی فضای مجازی بودیم که با همکاری وزیر ارتباطات، این مشکل رفع شد.
وی پیام رسان بله را نرم افزاری ایمن توصیف کرد و گفت: به عقیده مسئولانی که با آن آشنا شده اند، «بله» این امکان را دارد که از نظر مسایل سیاسی دغدغه مسئولان را در استفاده کاربران ایرانی از نرم افزارهای مشابه خارجی نظیر تلگرام رفع کند.
مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد گفت: پیام رسان بله روی بستر مخابرات ایران تعریف شده است و از این بابت هیچگاه قطعی نخواهد داشت مگر اینکه کل اینترنت کشور قطع شود.
خالقی از پیام رسان «بله» به عنوان پشتیبان سامانه «بام» بانک ملی ایران یاد کرد و گفت: هر دو این نرم افزارها در سامانه هایی طراحی شده اند که امکان هک کردن آن در حداقل ممکن است و تاکنون نیز چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی افزود: البته در دنیای فناوری اطلاعات همواره نگرانی برای مقابله با هکرها وجود دارد اما می توان از آن پیشگیری کرد و فضای تبادل اطلاعات را امن نگه داشت.
وی با بیان اینکه هنوز سامانه «بام»(بانک اول من) با وجود قابلیت های فراوان بین مشتریان بانک ملی ایران رواج نیافته است، گفت: بام اکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار کاربر دارد در حالی که بانک ملی ایران به تنهایی ۳۰ میلیون مشتری و ۶۲ میلیون حساب بانکی دارد و هنوز نتوانسته با گذشت یک سال از رونمایی بام، ۱۰ درصد مشتریان خود را جذب آن کند.
خالقی بخشی از مشکل را در معرفی نکردن درست این سامانه های جدید به مشتریان دانست و از رسانه ها خواست در معرفی این نرم افزارها برای رونق بانکداری الکترونیک و استقرار دولت الکترونیک یاری کنند.
مدیرعامل شرکت داده ورزی سداد، این شرکت را یاریگر نظام بانکی کشور در امور فناوری اطلاعات دانست و گفت: هرچند رقابت در عرصه فناوری های نوین بانکی وجود دارد، اما برای پیروزی در این میدان قصد تخریب رقبا را نداریم بلکه اگر رقبا قوی تر کار کنند، ما نیز باید کیفیت کار خود را بیش از پیش ارتقا بخشیم.
وی یادآور شد: پیش از این، از آنجا که سامانه بام روی شماره سیمکارت کاربران تعریف می شد، امکان استفاده در خارج از کشور را نداشت که اکنون با استقرار پیام رسان بله، این محدودیت رفع شده است و کاربران می توانند در سفرهای خارجی خود نیز مدیریت مالی حساب های خود را به صورت اینترنتی انجام دهند.
خالقی در ادامه با گرامیداشت ۱۷ مرداد، فرارسیدن روز خبرنگار را به فعالان عرصه خبر و رسانه تبریک گفت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا