سامسونگ تولید انبوه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر آیفون را آغاز کرد

مرکز توسعه نمایشگرهای سامسونگ مرحله آزمایشی هفت خط تولید پنل‌های OLED مخصوص گوشی آیفون را با موفقیت پشت سر گذاشته است و از همین ماه قرار است تولید انبوه این نمایشگرها آغاز شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – مرکز توسعه نمایشگرهای سامسونگ به عنوان تامین‌کننده اصلی نماشگرهای OLED اپل برگزیده شد تا بخش اصلی مدل آتی گوشی هوشمند آیفون را شرکت کره‌ای تامین کند. این مسئله مهم‌ترین دلیلی است که سامسونگ این روزها سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در کارخانه A3 خود در کشور ویتنام انجام داده است تا بتواند نمایشگرهای مذکور را به صورت گسترده تولید کند.

به گفته منابع آگاه، مرکز توسعه نمایشگرهای سامسونگ مرحله آزمایشی هفت خط تولید پنل‌های OLED مخصوص گوشی آیفون را با موفقیت پشت سر گذاشته است و از همین ماه قرار است تولید انبوه این نمایشگرها آغاز شود.

سامسونگ تولید انبوه نمایشگرهای انعطاف‌پذیر آیفون را آغاز کرد

لازم به ذکر است سامسونگ با برنامه‌ریزی‌های خود قصد دارد سرعت تولید نمایشگرهای آیفون را هفت برابر کند و در حالی که سال گذشته هر ماه ۱۵ هزار پنل نمایشگر برای آیفون ساخته می‌شد، این رقم در سال جاری به ۱۰۵ هزار عدد می‌رسد.

هفت خط تولید ششمین نسل از نمایشگرهای انعطاف‌پذیر OLED مخصوص آیفون به صورت اختصاصی فقط برای اپل فعالیت می‌کنند. لازم به ذکر است که کارخانه مشابه از فصل چهارم سال جاری میلادی برای سامسونگ و برخی شرکت‌های چینی هر ماه ۳۰۰ هزار پنل نمایشگر تولید خواهد کرد.

اگرچه این اعداد و ارقام برای حجم گسترده گوشی‌های وارد شده به بازار جهانی کم به نظر می‌رسد، ولی باید به خاطر بسپارید که یک پنل که در هر یک از این خطوط تولید می‌شود می‌توان چندین نمایشگر مخصوص آیفون تولید کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا