مدیرعامل آمازون برای چند ساعت ثروتمندترین مرد جهان شد

این عنوان هیچ مزیتی را برای بیزاس به همراه نیاورد و فقط یک موج خبری ایجاد کرد. زیرا بعد از ظهر همان روز با اعلام مجدد وضعیت بازار بورس ارزش سهام آمازون کاهش یافت و «بیل گیتس» بار دیگر توانست عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «جِف بیزاس» بنیانگذار و مدیرعامل شرکت آمازون روز گذشته برای چند ساعت موفق شد عنوان ثروتمندترین مرد جهان را به خود اختصاص دهد. با اعلام وضعیت بازار بورس و میزان درآمدهای شرکت، ارزش هولدینگ‌های وابسته به آقای بیزاس و فروشگاه اینترنتی او در مجموع به ۹۰.۶ میلیارد دلار رسید. با این اتفاق مجموع دارایی‌های بیزاس از «بیل گیتس» بنیانگذار و مدیرعامل مایکروسافت ۵۰۰ میلیون دلار فراتر رفت تا او ثروتمندترین فرد جهان باشد.

البته این عنوان هیچ مزیتی را برای بیزاس به همراه نیاورد و فقط یک موج خبری ایجاد کرد. زیرا بعد از ظهر همان روز با اعلام مجدد وضعیت بازار بورس ارزش سهام آمازون کاهش یافت و «بیل گیتس» بار دیگر توانست عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کند.

مدیرعامل آمازون برای چند ساعت ثروتمندترین مرد جهان شد

لازم به ذکر است صبح روزی که آقای بیزاس ثروتمندترین فرد جهان شد ارزش سهام شرکت او رشد ۶۵ درصدی را تجربه کرد و عصر همان روز ارزش هر سهام آمازون در تالار بورس ۷۷ درصد کاهش یافت و به همین خاطر عنوان ثروتمندترین فرد جهان فقط چند ساعت به آقای بیزاس وفا کرد.

شرکت آمازون به واسطه تولید اسپیکر هوشمند «الکسا» مبتنی بر فناوری هوش مصنوعی طی چند ماه گذشته موفق شد سود خود را به میزان قابل ملاحظه افزایش دهد و همین مسئله باعث شد تا آمزون بتواند ارزش سرمایه‌های خود را بیشتر کند.

مجموع درآمدهای شرکت آمازون رشد سالانه ۲۵ درصدی را طی می‌کند و در آخرین گزارش منتشر شده از سوی «وال استریت» گفته شد ارزش هر سهام آمازون امروز با کاهش ۳ درصدی معادل ۳۱.۴۶ دلار به ۱۰۴۶ دلار رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا