دوسوم کاربران علاقه‌ای به تبلت‌های جدید ندارند

۲۳.۷۳ درصد کاربران توضیح دادند که رایانه لوحی آنها بیش از ۲ سال عمر دارد و ۳۳.۶۹ درصد هم گفتند که بیشتر از سه سال از زمان تولد تبلت آنها می‌گذرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – تبلت‌ها مانند گذشته محبوبیت چندانی ندارند و طی چند سال گذشته فروش بالایی نداشته‌اند. در ابتدا قرار بود تبلت‌ها جایگزین رایانه‌های همراه شوند و با این وجود کاربران جهانی استقبال گسترده‌ای از آنها نکردند. در کنار این محصول دستگاه‌های الکترونیکی دیگری با نام فبلت روی کار آمدند که اندازه آنها بین گوشی هوشمند و تبلت بود و به همین خاطر ظرف دوره زمانی کوتاه محبوبیت بیشتری کسب کرد. همچنین الترابوک‌ها نیز توانستند بخشی از بازار جهانی را به خود اختصاص دهند.

با این وجود نمی‌توان گفت که تبلت‌ها به یک دستگاه الکترونیکی بی‌فایده و غیرکاربردی تبدیل شده‌اند. برخی از انواع رایانه‌های لوحی همراه با صفحه‌کلید سخت‌افزاری جداشدنی عرضه می‌شوند تا کاربران از این طریق بتوانند نیازهای خود را با آن پاسخ دهند. ولی در مجموع باید گفت که این دستگاه‌ها نیاز به یک به‌روزرسانی اساسی دارند و بسیاری از کارخانه‌های بزرگ می‌کوشند اصلاحات اساسی روی آن ایجاد کنند.

دوسوم کاربران علاقه‌ای به تبلت‌های جدید ندارند

کارشناسان به تازگی یک بررسی جهانی انجام دادند تا متوجه شوند کاربران تا چه اندازه به تبلت‌ها علاقه دارند و آیا به تازگی یک مدل جدید از این دستگاه‌ها را خریداری کرده اند یا خیر. در پایان این نظرسنجی مشخص شد ۱۹.۴۹ درصد کاربران هرگز یک دستگاه رایانه لوحی نداشته‌اند و تمایلی هم به خرید این دستگاه ندارند.

همچنین ۱۴.۸۳ درصد کاربران اعلام کردند یک مدل رایانه لوحی جدید خریداری کرده‌اند و آن را به صورت روزانه مورد استفاده قرار می‌دهند. علاوه بر این ۲۳.۷۳ درصد کاربران توضیح دادند که رایانه لوحی آنها بیش از ۲ سال عمر دارد و ۳۳.۶۹ درصد هم گفتند که بیشتر از سه سال از زمان تولد تبلت آنها می‌گذرد. در این میان ۸.۲۶ درصد کاربران علام کردند رایانه لوحی آنها به قدری قدیمی شده است که نمی‌توان از این محصول استفاده کرد.

با این وجود، تنها یک‌سوم از مجموع کاربرانی که رایانه لوحی داشتند اعلام کردند که تمایل دارند آن را به‌روزرسانی کنند و یک دستگاه تبلت جدید بخرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا