استارت‌آپی که طبیعی‌ترین و بهترین غذای کودک را ارایه می‌دهد (+عکس)

این استارت‌آپ توسط یک زوج مالزیایی به نام آقا و خانم «سین» و «جاسمین تان» راه‌اندازی شد و هدف آن از ابتدا این بود که بتواند بهترین غذای کودک را ارایه دهد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – استارت‌آپ «اپلکرومبی اند فیش» را امروز به عنوان مرکز معتبری برای عرضه ایمن، طبیعی و ارگانیک مخصوص کودکان می‌دانند و مردم جهان به آن اعتماد کامل دارند. این استارت تمامی محصولات خود را با کیفیت بسیار عالی و قیمت ارزان عرضه می‌کند و همین مسئه باعث شده است تا بتواند در فاصله زمانی کوتاه بسیار صاحبنام شود. اما «اپلکرومبی اند فیش» برای آنکه به این نقطه برسد فراز و نشیب زیادی را پشت سر گذاشت.

یکی از نخستین کلماتی که در کشورهای انگلیسی زبان به کودکان یاد می‌دهند «اپل» به معنی «سیب» است. کودک حین یاد گرفتن این کلمه شروع به راه رفتن می‌کند و در هر مکان و زمانی که بخواهد مواد غذایی مورد نیاز خود را از والدین می‌گیرد. این همان سیاستی است که استارت‌آپ «اپلکرومبی» دنبال می‌کند. زمانی سن کودک اندکی بالاتر میرود، ماهی یا همان «فیش» به برنامه غذایی او اضافه می‌شود و این همان مکملی است که استارت‌آپ «اپلکرومبی اند فیش» برای خود دنبال می‌کند.

ما به عنوان والدین همواره به دنبال این مسئله هستیم تا دریابیم که چطور می‌توانیم مکمل‌های غذایی قابل اعتماد و کارآمد را برای فرزند خود تهیه کنیم و در این زمینه از دوستان، پزشکان، اطرافیان و … کمک می‌گیریم تا بهترین برند غذایی را انتخاب کنیم. «اپلکرومبی اند فیش» در سیاست‌های که برای خود تعریف کرده است تاکید فراوان بر این مسئله دارد و به طور ویژه بر افزایش اطمینان والدین به غذای کودک توجه می‌کند. همین مسئله باعث شده است تا «اپلکرومبی اند فیش» طیف گسترده‌ای از غذاهای طبیعی و ارگانیک مخصوص کودکان را ارایه دهد و بازار غذای کودک مالزی را به طور کامل در دست بگیرد.

استارت‌آپی که طبیعی‌ترین و بهترین غذای کودک را ارایه می‌دهد (+عکس)

این استارت‌آپ توسط یک زوج مالزیایی به نام آقا و خانم «سین» و «جاسمین تان» راه‌اندازی شد و هدف آن از ابتدا این بود که بتواند بهترین غذای کودک را ارایه دهد. خانم جاسمین در مورد استارت‌آپشان می‌گوید: «”اپلکرومبی اند فیش” تنها کاری که می‌کند این است که محصولات ایمن و ارگانیک کودک ارایه می‌دهد. این روزها در بازار برندهای مختلف انواع محصولات و غذای کودک را تولید می‌کنند و به همین خاطر مشتریان برای خرید بهترین گزینه سردرگم هستند. با این وجود باید گفت اگر قرار باشد ایمنی و طبیعی بودن محصولات را در نظر بگیریم هیچ کدام از آنها نمی‌توانند بهترین گزینه را ارایه کنند. در این زمینه هیچ یک از برندهای موجود در لیست تولیدکنندگان غذای ارگانیک کودک قرار نمی‌گیرند. این همان مسئله‌ای است که ما را از دیگر شرکت‌ها جدا می‌کند. ما به صورت آنلاین و آفلاین بهترین غذاهای ارگانیک و طبیعی کودک را در اختیار مردم مالزی می‌گذاریم».

برای والدینی که نمی‌دانند چطور می‌توانند بهترین مکمل را برای فرزند خود در گروه‌های سنی مختلف پیدا کنند، «اپلکرومبی اند فیش» بهترین گزینه را ارایه می‌دهد و به آنها کمک می‌کند. خانم جاسمین می‌گوید سایت اینترنتی آنها به آدرس www.applecrumbyandfish.com و حساب کاربری آنها در شبکه‌های اجتماعی مختلف مهم‌ترین عاملی بود که باعث شد این استارت‌آپ معرفی شود. فضای مجازی ارتباط نزدیکی را با مشتریان این شرکت برقرار کرده است و در این فعالیت نظرات آنها را دریافت می‌کند تا مطابق سلیقه مشتریان مالزیایی، غذای طبیعی و ارگانیک کودک را در اختیار آنها بگذارد.

استارت‌آپی که طبیعی‌ترین و بهترین غذای کودک را ارایه می‌دهد (+عکس)

 استارت‌آپ «اپلکرومبی اند فیش» در اصل با پشتوانه تجربه خوب والدین موفقی به نام «تان» فعالیت خود را آغاز کرد. این زن و شوهر در سال ۲۰۰۲ میلادی از شرکتی که در آن کار می‌کردند استعفا دادند تا کسب و کار شخصی خود را آغاز کنند. این اتفاق به آنها امکان داد تمام وقت خود را در طول روز به هدف اصلی اختصاص دهند و همه سرمایه خود را درگیر راه‌اندازی یک شرکت شخصی کردند. در سال‌های اول آنها یک مرکز طراحی داخلی ساختمان راه‌اندازی کردند و تا اندازه‌ای در آن موفق بودند. ولی طولی نکشید که متوجه شدند هدف اصلی آنها چیز دیگری است وا ز این کار لذت نمی‌برند. سرانجام در سال ۲۰۱۱ میلادی نخستین فرزند آنها متولد شد.

آنها روزهای شلوغی را با کودک خود می گذراندند و همه حواس‌شان درگیر تربیت او بود. خانم جاسمین در مورد آن روزها می‌گوید که برای رشد هرچه بهتر فرزندشان چند برند بزرگ مالزیایی را انتخاب کردند و همه مواد غذایی مورد نیاز خود را از آنها می‌خریدند. خانواده «تان» و دیگر والدین مالزیایی آن روزها علاقه زیادی داشتند به فرزند خود غذای طبیعی و سالم بدهند. ولی متاسفانه هیچ برند مطمئنی وجود نداشت که بتواند این منبع را در اختیار آنها بگذارد.

استارت‌آپی که طبیعی‌ترین و بهترین غذای کودک را ارایه می‌دهد (+عکس)

خانواده «تان» تصمیم گرفت این مشکل حل کند و با تغییر کاربری شرکت خود در این زمینه گام بردارد. اکتبر ۲۰۱۲ بود که «اپلکرومبی اند فیش» تغییر کاربری داد و به صورت تخصصی روی غذای کودک سرمایه‌گذاری کرد. این استارت‌آپ بهترین راهکارها، سالم‌ترین غذاها، طبیعی‌ترین مکمل‌ها و … که هرگز توسط هیچ شرکت دیگری وارد بازار نشده بود را به دست مردم رساند.

خانم جاسمین توضیح داد که او و همسرش به صورت شخصی خانواده‌ها و اطرافیان را متقاعد کردند این محصولات را خریداری کنند و طولی نکشید که این گروه کوچک به برندها آنها اعتماد کرد و تنها غذایی که برای کودک خود خریداری می‌کند، محصولات ارگانیک «اپلکرومبی اند فیش» بود. خانم جاسمین در این خصوص می‌گوید: «ما در اولین گام سعی کردیم به والدین کمک کنیم به برند مورد نظر خود اطمینان کنند. معمولا توصیه‌های غذایی ما در مورد کودکان با شرایط مختلف به بهترین شکل عمل می‌کند. مشتریان ما هم‌اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که به طور کامل می‌توانند با “اپلکرومبی اند فیش” اعتماد کنند. این کاملا درست است. ما به بهترین شکل اعتماد مشتریان خود را جلب کرده‌ایم. ما به جای اینکه با برندهای بزرگ و صاحبنام وارد رقابت شویم سعی کردیم بهترین، طبیعی‌ترین و ایمن‌ترین غذای کودک را به دست مشتریان برسانیم. این همان اتفاقی بود که ما را از دیگر شرکت‌ها جدا کرد».

استارت‌آپی که طبیعی‌ترین و بهترین غذای کودک را ارایه می‌دهد (+عکس)

برندی که خانواده «تان» تاسیس کرده است رقبای زیادی در مالزی ندارد. در زمینه فروش غذای ارگانیک کودک شرکت‌های زیادی فعالیت نمی‌کنند. با این وجود بازار غذای کودک بسیار داغ است و «اپلکرومبی اند فیش» برای حضور در این بازار سیاست‌های دقیقی را پیش‌بینی کرده است. به هر حال خانواده «تان» هیچ نگرانی از حضور در این بازار ندارد و هدف اصلی خود را فعالیت در بازار بزرگ غذای کودک نمی‌بیند. این استارت‌آپ تلاش می‌کند بهترین و طبیعی‌ترین غذا را تولید کند و حتی به صورت محدود و محلی آن را بفروشد.

سایت اینترنتی استارت‌آپ «اَپلکرومبی اند فیش» هم اکنون بیش از ۳۰ هزار مشترک فعال دارد که ۲۰ درصد آنها به صورت روزانه به این مرکز سر می‌زنند و از آن خرید می‌کنند. پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۰ میلادی ۱۰۰ درصد مشترکان سایت به صورت روزانه در این مرکز اینترنتی حضور داشته باشند. ارزش سرمایه‌های این استارت آپ هم‌اکنون ۶.۸ میلیون دلار محاسبه می‌شود و این شرکت مالزیایی همچنان در تلاش است سرمایه‌گذاران بیشتری را جذب کند.

این استارت‌آپ از همان نخستین روزهای تاسیس برنامه بلندمدت را پیش روی خود می‌دید و از ابتدا به این مسئله می‌اندیشید که یک فروشگاه اینترنتی جامع در حوزه کودک داشته باشد. آن زمان بسیار دشوار بود که تولیدکنندگان محصولات کودک به این برند تازه تاسیس اعتماد کنند و تولیدات خود را در فروشگاه اینترنتی آنها عرضه کنند. ولی خانواده «تان» تلاش فراوان کردند تا آنها متقاعد شوند که این مسیر می‌تواند فروش آنها را افزایش دهد. خانم جاسمین در این خصوص می‌گوید: «این روزها شرایط بسیار تغییر کرده است. فعالان عرصه کودک اصرار می‌کنند ما محصولات آنها را عرضه کنیم و به مشتریان معرفی کنیم».

استارت‌آپی که طبیعی‌ترین و بهترین غذای کودک را ارایه می‌دهد (+عکس)

این استارت‌آپ هم‌اکنون بخش ویژه‌ای راه‌اندازی کرده است که در آن به تولیدکننگان محصولات کودک آموزش می‌دهد چگونه در این زمینه فعالیت کنند و نیاز مشتریان را پاسخ دهند. این مرکز بسیار موفق بوده و مورد توجه برندها قرار گرفته است.

استارت‌آپ «اپلکرومبی اند فیش» نخستین سرمایه‌گذاری خود را در سال ۲۰۱۴ میلادی دریافت کرد. این مرکز هم‌اکنون در تلاش است دومین سرمایه‌گذاری بزرگ خود را جذب کند و از این طریق بتواند پروژه‌های آتی را بهتر و گسترده‌تر پیش ببرد. خانم جاسمین در این خصوص توضیح داد: «برند ما در سال‌های پیش رو بسیار بزرگتر می‌شود و تلاش می‌کنیم سال ۲۰۲۰ میلادی بزرگترین فروشگاه اینترنتی عرضه کننده محصولات کودک در منطقه شرق آسیا را در اختیار داشته باشیم. این اتفاق فقط با هدف افزایش درآمد صورت نمی‌گیرد و قصد ما این است ساکنان دیگر کشورهای منطقه شرق آسیا هم بتوانند محصولات ارگانیگ و کاملا طبیعی برای کودکان خود تهیه کنند».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا