استارت‌آپی که نخستین اپلیکیشن دی‌جِی جهان را عرضه کرد (+عکس)

استارت‌آپ «پیسمِیکِر» برای آنکه بتواند یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای موبایلی را روانه بازار کند فراز و نشیب‌های فراوان را پشت‌سر گذاشت که داستان موفقیت آن در اینجا آورده شده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – «پیسمِیکِر» از جمله استارت‌آپ‌هایی محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر توانسته است نگاه مردم را به دنیای موسیقی عوض کند و برای هر فردی که به موسیقی علاقمند است، خدمات ویژه ارایه دهد. آنچه که هم‌اکنون با نام «پیسمِیکِر» شناخته می‌شود در اصل یک اپلیکیشن کاربردی و چندکاربری است که با نیاز کاربران سازگار می‌شود و به صورت اختصاصی در دستگاه‌های موبایلی اپل مورد استفاده قرار می‌گیرد. ولی استارت‌آپ «پیسمِیکِر» برای آنکه بتواند یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارهای موبایلی را روانه بازار کند فراز و نشیب‌های فراوان را پشت‌سر گذاشت که داستان موفقیت آن در اینجا آورده شده است.

استارت‌آپی که نخستین اپلیکیشن دی‌جِی جهان را عرضه کرد (+عکس)

سال ۲۰۰۷: دستگاه «پیسمِیکِر»

در این سال استارت‌آپ «پیسمِیکِر» برای نخستین بار در جهان سیستم دی‌جِی قابل حمل را در جشنواره موسیقی «سونار» در بارسلونای اسپانیا عرضه کرد. این دستگاه به صورت رسمی در مارس ۲۰۰۸ وارد بازار شود و طولی نکشید که تمام گروه‌های بزرگ موسیقی از آن استفاده کردند. در زمان معرفی این محصول نشریات صاحب‌نام و بزرگی چون نیویورک تایمز، هِرالد تریبون، و ایندیپندنت از این دستگاه تقدیر کردند و در اواسط سال ۲۰۰۸ میلادی در «جشنواره رِد رایت دیزاین» جایزه بهترینِ بهترین دستگاه‌های موسیقی به این محصول اختصاص یافت. این مسئله باعث شد استارت‌آپ آینده فعالیت‌های خود را روشن‌تر ببیند و انقلاب فناوری را برای گام‌های بعدی در دستور کار خود بگذارد. با این اتفاق آنچه که قرار بود در صنعت موسیقی یک تحول بزرگ را رقم بزند به کمک یک استارت‌آپ نوپا صورت گرفت.

استارت‌آپی که نخستین اپلیکیشن دی‌جِی جهان را عرضه کرد (+عکس)

سال ۲۰۱۴: «پیسمِیکِر» برای آیپد

گسترش هرچه بیشتر گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی باعث شد تا «پیسمِیکِر» تغییر رویه را در دستور کار خود قرار دهد و در این استارت‌آپ‌ پروژه‌های جدیدتر تعریف شود. مهم‌ترین پروژه‌ای که این مرکز در سال ۲۰۱۴ میلادی برای خود تعریف کرد با نام زیر شناخته می‌شد: «پِیسمِیکِر برای آیپد». بر اساس این پروژه در سال ۲۰۱۴ میلادی نخستین اپلیکیشن دی‌جِی مخصوص رایانه لوحی اپل معرفی شد که البته به صورت همزمان به سیستم اسپاتیفای هم اتصال داشت. این مسئله به آن معنی بود که تمام کاربرهای اپل می‌توانستند ویرایش‌های صوتی خود را به کمک ۳۰ میلیون موسیقی موجود در آرشیو اسپاتیفای انجام دهند. این بزرگترین اتفاقی بود که در عرصه موسیقی و دستگاه‌های موبایلی صورت گرفت و بسیار مورد توجه کاربران بود. آن دسته از کاربرانی که قصد شرکت در مهمانی‌ها را داشتند و می‌خواستند متناسب با فضای پیرامون موسیقی شاد پخش کنند، با این اپلیکیشن ساده همه چیز را به صورت یکجا در اختیار داشتند. «پیسمِیکِر» در آن زمان متوجه شده بود که به صورت همزمان به متخصصان دستگاه‌های دی‌جِی و علاقمندان به موسیقی پاسخ داده است و همین مسئله باعث شد با فاصله زمانی کوتاه سرویس ویژه‌ای را با نام «اوتوپایلوت» عرضه کند. این سرویس در اصل یک سیستم دی‌جِی مجهز به هوش مصنوعی بود که فایل‌های موسیقی را با بهترین حالت بازپخش ارایه می‌کردند و زمانی که یک فایل صوتی به پایان می‌رسید به صورت کاملا حرفه‌ای آن را با فایل بعدی ادغام می‌کرد تا موسیقی‌ها پشت سر یکدیگر پخش شوند. این سرویس ویژه باعث شد «پیسمِیکِر» در دسامبر ۲۰۱۴ عنوان بهترین اپلیکیشن سال در فروشگاه اینترنتی «اپ استور» اپل را از آن خود کند.

استارت‌آپی که نخستین اپلیکیشن دی‌جِی جهان را عرضه کرد (+عکس)

سال ۲۰۱۵: آیفون و اپل واچ

«پیسمِیکِر» دریافته بود فناوری جدید هوش مصنوعی «اوتوپایفوت» در ابتدای کار خود به سر می‌برد و می‌بایست توانایی‌های بیشتری به آن داده شود. این استارت‌آپ متوجه شد که می‌بایست امکان استفاده از این اپلیکیشن موسیقیایی ر برای انواع مختلف دستگاه های موبایلی فراهم کند. بنابراین در آپریل ۲۰۱۵ «پیسمِیکِر» نسخه ویژه اپلیکیشن مذکور را برای ساعت مچی هوشمند اپل واچ و گوشی هوشمند آیفون عرضه کرد. «پیسمِیکِر» مخصوص اپل واچ با نام «وان تاچ میکسینگ مجیک» معرفی شد و بر اساس کیت مخصوصی که اپل عرضه کرده بود، تمام خدمات خود را روی نمایشگر کوچک ساعت مچی هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌داد. این اپلیکیشن بسیار مورد توجه قرار گرفت و پایان آن سال پس از نیویورک تایمز و توئیتر به عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن مخصوص ساعت مچی هوشمند اپل انتخاب شد. در این میان نسخه ویژه اپلیکیشن «پیسمِیکِر» برای گوشی هوشمند آیفون هم عرضه شد. این ابزار موبایلی بر اساس فناوری هوش مصنوعی سخته شده بود و یک دستگاه هوشمند دیجیتالی را نیز درخود جا داده بود. با این اپلیکیشن که هم‌اکنون به روز شده است و توسط کاربران جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ‌شما می‌توانید بهترین میکس از موسیقی‌های مورد علاقه خود را به راحتی درست کنید. به این قابلیت کاربردی چندان هم بی‌توجهی نشد و سرانجام «جایزه بهترین طراحی اپل» برای طراحی صورت گرفته در خارج از این شرکت در کنفرانس جهانی  WWDC 2015 به این ابزار موبایلی اختصاص یافت.

استارت‌آپی که نخستین اپلیکیشن دی‌جِی جهان را عرضه کرد (+عکس)

استارت‌آپ «پیسمِیکِر» که خود را در سایت اینترنتی https://pacemaker.net معرفی می‌کند همچنان پیش روی خود را می‌بیند و هم‌اکنون سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را روی فناوری‌های موسیقیایی مبتنی بر هوش مصنوعی انجام داده است تا نحوه میکس کردن و پخش کردن موسیقی از طریق گوشی‌های هوشمند را آسان‌تر کند. بنیانگذار این استارت‌آپ شخصی به نام «یوانس نوربِرگ» بود و در این میان «اولوف برگلوف» و «دانیل والنر» کمک‌های فراوانی به او کردند. دفتر مرکزی این استارت آپ در شهر استکهلم در کشور سوئد واقع شده است.

استارت‌آپی که نخستین اپلیکیشن دی‌جِی جهان را عرضه کرد (+عکس)

استارت‌آپی که نخستین اپلیکیشن دی‌جِی جهان را عرضه کرد (+عکس)

استارت‌آپی که نخستین اپلیکیشن دی‌جِی جهان را عرضه کرد (+عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا