معرفی بازی: آخرین بازمانده

آخرین بازمانده، عنوانی اکشن و محصول کمپانی ایرانی تیرنام است. در این بازی شما با انواع و اقسام زامبی‌هایی که از همه جهت بر سر شما می‌ریزند، سر و کار خواهید داشت و باید به سرعت و با هرچه در توان دارید، تک تک این موجودات پلید را نابود کنید.

موبنا – در آخرین بازمانده خبری از گیم‌پلی جدید و یا داستان جذاب نیست، کماکان در این بازی نیز مانند بسیاری از نمونه‌های قبلی، با همان داستان زامبی و کشت و کشتار بی رحمانه این موجودات طرفیم! با ما در ادامه همراه باشید تا با نگاهی به این عنوان ایرانی، ببینیم آیا آخرین بازمانده توانسته با استفاده از این موضوع تکراری و در عین حال جذاب، اثری با ارزش خلق کند یا خیر.

مرور بازی:

در آخرین بازمانده، شما نقش کماندویی را بر عهده دارید که از بد روزگار، هلی‌کوپترش در میان ناکجا آباد سقوط کرده و حالا در دام زامبی‌هایی اسیر شده که از هر جهت به سمت او در حال حرکت هستند.

در این بازی تمامی نماها از بالا نشان داده می‌شود. با شروع بازی شما خود را در مرکز صفحه خواهید دید، حال آن‌که زامبی‌ها کم‌کم از گوشه و کنار این صفحه در حال نزدیک شدن به شما هستند. برای نابودی این موجودات بی‌رحم، تنها کافی است به سرعت روی هرکدام از آن‌ها کلیک کرده تا کماندو در همان‌جهت شلیک کند.

معرفی بازی: آخرین بازمانده

در این بازی با دشمنان مختلفی رو به رو می‌شوید. زامبی‌های اول بازی، زامبی‌های ساده تری بوده و تنها یک تیر کلکشان را می‌کند؛ اما با پیش‌روی در بازی کم‌‎کم، هم به تعداد این موجودات اضافه شده و هم با زامبی‌های جان‌سخت‌تری رو به رو خواهید شد. زامبی‌هایی که ناچارید برای نابودی‌شان چندین بار پشت هم کلیک کنید. هرچند باید حواس‌تان به داغ کردن اسلحه هم باشد!

گفتیم اسلحه، در این بازی تنها با پنج نوع اسلحه مختلف شامل کلاشنیکف، شات‌گان، آر پی جی و غیره رو به رو می‌شوید. هرچند این سلاح‌ها در ابتدای بازی قابل دسترسی نبوده و برای تهیه و ارتقاء آن‌ها باید سکه خرج کنید؛ سکه‌هایی که در میدان مبارزه و با کشتن زامبی‌ها بدست می‌آید!

تا به اینجای کار همه چیز خوب و جالب و جذاب است! هرچند تا همین‎‌جای داستان نیز کمبود آیتم‌های ارائه شده در این بازی حسابی توی ذوق می‌زند.

معرفی بازی: آخرین بازمانده

اما بزرگ‌ترین مشکل این بازی، نه کمبود امکانات و تجهیزات، بلکه گرافیک و طراحی ضعیف آن است. این ضعف در همان بدو ورود به بازی و با دیدن منوی اصلی خود را نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد سازندگان کم‌ترین وقتی برای طراحی منوی بازی خرج نکرده و به ساده‌ترین حالت ممکن اکتفا کرده‌اند. هرچند این ضعف تنها محدود به منوی بازی نبوده و با شروع بازی و ورود به محیط اصلی بازی نیز کماکان شاهد طراحی‌های ضعیفی هستیم.

فونت ضعیف به کار رفته در بازی، نحوه قرارگیری اشتباه گزینه‌ها و رابط کاربری بازی در صفحه (به نحوی که در زمان شلیک دائم دست‌تان با یکی از این گزینه‌ها برخورد می‌کند) تمامی این موارد جزو نقاط ضعف آشکار این بازی محسوب می‌شوند.

هرچند سازندگان سعی کرده‌اند با قرار دادن حالت‌های مختلف بازی، کمی تنوع در عنوان خود ایجاد کنند. در این بازی با سه حالت محتلف مرحله‌ای، بی‌پایان و مقاومت سرسخت رو به رو خواهید شد. در بخشی از این بازی نیز می‌توانید ماشین خود را برداشته و به رانندگی در این دنیای آخرالزمانی بپردازید. قسمت رانندگی این بازی صرفاً امتیازی بوده و خبری از مراحل محتلف در این قسمت نیست.

معرفی بازی: آخرین بازمانده

آخرین بازمانده تنوع خوبی دارد؛ ارائه حالت‌های مختلف بازی، به بازیکنان حق انتخاب‌های مختلفی داده و گیم‌پلی بازی را از یکنواختی خارج می‌کند. اما هم‌چنان ضعف بسیار در بخش طراحی و گرافیک این بازی واقعاً غیر قابل چشم‌پوشی است. درنهایت اگر از طرفداران سرسخت بازی‌های زامبی کُشی هستید و خیلی هم به گرافیک بازی اهمیت نمی‌دهید، شاید گیم‌پلی آخرین بازمانده بتواند کمی سرگرم‌تان کند. انتخاب با شماست!

کافه‌بازار
  • معرفی بازی: آخرین بازمانده
  • معرفی بازی: آخرین بازمانده
  • معرفی بازی: آخرین بازمانده
  • معرفی بازی: آخرین بازمانده
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا