توقف دریافت ١٠ ریال مازاد از پیامک ها برای حساب به خزانه توسط سازمان تنظیم مقررات

رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس، گفت: دریافت ١٠ ریال مازاد از پیامک ها برای حساب به خزانه توسط سازمان تنظیم مقررات رادیویی از اردیبهشت ماه متوقف شده و دیوان محاسبات در حال پیگیری موضوع است.

موبنا – رمضانعلی سبحانی فر در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اخذ ۱۰ ریال از ارسال هر پیامک بابت واریز به حساب عمومی دولت در بودجه سال ٩۴، گفت:مقرر شده بود این ١٠ ریال در سال ٩۴ اخذ شود و پس از واریز به خزانه برای نهادهای حمایتی هزینه شود که حکم آن در سال های بعد تکرار نشد، اما بدون پشتوانه قانونی در سال ۹۵ و ابتدای سال ۹۶ نیز اجرا شده است.
نماینده مردم سبزوار، جوین و جغتای در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه سازمان تنظیم مقررات به محض اطلاع از موضوع در اردیبهشت ماه سال جاری این اقدام را متوقف کرد، افزود:این مبلغ توسط اپراتورها دریافت و به خزانه نیز واریز شده است، اما چون محل هزینه کرد آن مشخص نبوده در خزانه وجود دارد و می تواند در محل مناسب هزینه شود.

مبلغ ١٠ ریال توسط اپراتورها اخذ و به خزانه واریز شده است

سبحانی فر ادامه داد:دریافت این مبلغ در ردیف درآمدی ذکر شده اما در ردیف هزینه ای محلی هزینه کرد آن تعریف نشده است، لذا در حال حاضر این مبلغ از حساب اپراتورها به خزانه واریز شده و خارج از دسترس اپراتورها است، که برای هزینه کرد آن مراجع مالی و بودجه ای تصمیم می گیرند.
وی با بیان اینکه این مبلغ که از پیامک ها دریافت شده به عنوان بدهی درآمدی دولت محسوب می شود، یادآور شد:امکان بازگشت این ارقام به مردم وجود ندارد، چرا که کار تفکیک آن بسیار دشوار است، لذا به عنوان بدهی دولت در نظر گرفته می شود، تا سپس محل مناسبی برای هزینه کرد آن مشخص شود.

بررسی دریافتی ١٠ ریالی از پیامک ها توسط کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه مبلغ واریزی از طریق پیامک ها به خزانه کاملا مشخص است، افزود: کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس بررسی هایی در این خصوص انجام داده و سازمان تنظیم مقررات رادیویی دریافت ١٠ ریال را هم اکنون متوقف کرده است.
رییس کمیته ارتباطات کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد:در حال حاضر دیوان محاسبات به عنوان بازوی نظارتی مجلس و نظارت کننده بر نحوه هزینه کرد بودجه به این موضوع ورود کرده و آن را پیگیری می کند و همچنین در آینده نیز نحوه هزینه کرد آن مشخص می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا