مدیریت اینترنت با «اینترمتر»

اگر از اینترنت استفاده می‌کنید، احتمالا چندین بار برایتان پیش آمده که حجم مصرفی‌تان زودتر از موعد به اتمام برسد و شما را مجبور به خرید ترافیک اضافه کند! اپلیکیشنی که امروز قصد داریم به شما معرفی کنیم، این معضل را به راحتی برایتان حل می‌کند.

موبنا – اینترمتر یک ابزار مفید و پرکاربرد است که امکان مدیریت حجم و مدت زمان اینترنت را فراهم می‌سازد. این برنامه قابلیت نمایش میزان استفاده از وای فای و دیتای سیم کارت را به صورت نمودار آماری روزانه، هفتگی و ماهیانه دارد؛ این امکانات تنها بخشی از قابلیت‌های گسترده اینترمتر هستند. جهت آشنایی با این نرم افزار کارآمد، همین حالا نسبت به نصب آن بر روی گجت‌های اندرویدی خود اقدام کرده و ما را در این نقد و بررسی همراهی کنید.

نگاهی به برنامه

با وجود امکانات بسیاری که در اینترمتر گنجانده شده، این برنامه تنها ۴/۵ مگابایت از حجم حافظه دستگاهتان را اشغال خواهد کرد. رابط کاربری آن نیز به صورت ساده، روان و کاربرپسند طراحی شده است.

به محض ورود به صفحه «آمار کلی» ارجاع داده می‌شوید که به صورت پیش فرض به عنوان صفحه اصلی تنظیم شده است. با استفاده از این بخش قادر به مشاهده آمار استفاده خود در امروز، یک روز گذشته، یک هفته و یک ماه گذشته به همراه جزئیات و نمودار خواهید بود. همچنین می‌توانید میانگین مدت اتصال در هر ساعت را بر روی نمودار مورد مشاهده و مدیریت قرار دهید.

در سمت راست نوار ابزار، منوی میانبری به چشم می‌خورد که علاوه بر آیکون آمار کلی، امکانات دیگری نظیر «جلسه، امروز، تاریخچه، طرح‌ها، هشدارها و …» را در دسترس قرار می‌دهد. در ادامه به بررسی این آیتم‌ها خواهیم پرداخت.

جلسه: برنامه از لحظه اتصال به اینترنت تا زمان قطع ارتباط را یک جلسه نامیده و به نمایش برنامه‌هایی که در این مدت از اینترنت استفاده کرده‌اند می‌پردازد. شما با استفاده از این بخش می‌توانید به اطلاعاتی همچون «مدت جلسه، مقدار استفاده، دانلود و آپلود» در قالب نمودار دست یابید.

امروز: این صفحه به نمایش اطلاعات امروز می‌پردازد.

تاریخچه: در این قسمت تاریخچه استفاده از اینترنت در بازه‌های متفاوت نمایش داده می‌شوند. در صورت تمایل می‌توانید از بخش تنظیمات، نسبت به تغییر تقویم خود اقدام کنید.

intermetr

طرح‌ها: از طریق این بخش قادر به ثبت، مشاهده و مدیریت طرح‌ها و بسته‌های اینترنتی خود هستید. همچنین می‌توانید برای مصرف خود محدودیت‌ تعیین کرده و حداکثر مقدار آن را مشخص کنید. جهت ثبت این موارد می‌بایست آیکون (+) موجود در پایین صفحه را لمس کنید.

هشدارها: با فعال سازی تنظیمات مربوط به هشدارها، برنامه شما را در موعد مقرر از اطلاعاتی آگاه خواهد کرد.

• چنانچه قابلیت‌های موجود در اینترمتر مورد پسندتان قرار گرفتند، با ارسال لینک نصب آن برای دوستان از طریق شبکه‌های اجتماعی، آن‌ها را نیز دعوت به استفاده از این اپلیکیشن کارآمد کنید.

در ادامه به بررسی نقاط قوت و ضعف این برنامه خواهیم پرداخت.

نقاط قوت:

• نمایش آمار کلی از مقدار مصرف اینترنت

• امکان مشاهده آمار مصرف در قالب نقشه

• نمایش مقدار مصرف امروز به همراه اطلاعات مربوط به دانلود و آپلود

• نمایش تاریخچه مصرف

• امکان ثبت و مدیریت بسته‌های اینترنتی

• امکان تنظیم هشدار جهت یادآوری

نقاط ضعف:

• در این برنامه نواقصی مشاهده نشد

در حال حاضر بیش از بیست هزار کاربر، اپلیکیشن اینترمتر را از طریق مارکت اندرویدی کافه بازار دانلود کرده و مورد استفاده قرار داده‌اند؛ این استقبال گسترده اثبات روشنی بر مفید و کارآمد بودن این ابزار است.

کافه‌بازار
  • مدیریت اینترنت با "اینترمتر"
  • مدیریت اینترنت با "اینترمتر"
  • مدیریت اینترنت با "اینترمتر"
  • مدیریت اینترنت با "اینترمتر"
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا