صنایع لبنی گرفتار رکود است

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: سود بالای سپرده‌های بانکی انگیزه کار و تولید را از مردم سلب کرده و اقتصاد را فلج می‌کند زیرا مردم با سپرده‌گذاری در بانک‌ها ماهانه مبالغی را دریافت و انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند. خبرگزاری فارس: سلب انگیزه تولید با سود بالای سپرده‌های بانکی/ صنایع لبنی گرفتار رکود …

عضو هیأت مدیره انجمن صنایع لبنی گفت: سود بالای سپرده‌های بانکی انگیزه کار و تولید را از مردم سلب کرده و اقتصاد را فلج می‌کند زیرا مردم با سپرده‌گذاری در بانک‌ها ماهانه مبالغی را دریافت و انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند.
خبرگزاری فارس: سلب انگیزه تولید با سود بالای سپرده‌های بانکی/ صنایع لبنی گرفتار رکود است

محمد فربد، عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس در مورد معضلات نرخ بالای تسهیلات بانکی بر روی تولید، گفت: به طورکلی سود بانکی مازاد بر نرخ تورم برای صنعت مضر است، زیرا قطعا افزایش سود تسهیلات بانک‌ها که گاهی در صنعت به مرز ۳۰ درصد می‌رسد، برروی قیمت تمام شده و در نهایت به مصرف‌کننده تحمیل می‌شود.

وی با بیان اینکه سود تسهیلات بانکی باید در حدی تعیین شود که باعث رانت نشود، افزود: سود تسهیلات در کشورهای توسعه یافته رقم ناچیز و در حد ۲ یا ۳ درصد است ضمن اینکه تورم هم در این کشورها رقم بسیار پایینی است.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی تصریح کرد: کاهش نرخ تسهیلات بانکی به نفع مردم و اقتصاد کشور است و در جهت تورم عمل خواهد کرد.

نوشته های مشابه

فربد بیان داشت: سود بالای سپرده‌های بانکی انگیزه کار و تولید را از مردم سلب کرده و اقتصاد را فلج می‌کند، زیرا مردم با سپرده‌گذاری در بانک‌ها ماهانه مبالغی را دریافت و انگیزه‌ای برای کار کردن ندارند.

وی افزود: سود بالای سپرده‌های بانکی منجر به رکود می‌شود و به جای اینکه سپرده‌ها به سمت سرمایه‌گذاری در بورس و صنعت هدایت شود به سمت سپرده‌گذاری در بانک‌ها هدایت می‌شود.

عضو هیئت مدیره انجمن صنایع لبنی  با بیان اینکه رکود در صنعت لبنیات نیز وجود دارد گفت: وقتی محصولی تولید شود و به فروش نرسد به معنای رکود است به عبارتی عرضه زیاد و تقاضای کم در صنعت نشانه رکود است که این موضوع در صنایع لبنی نیز وجود دارد.

فربد در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود صنایع لبنی قیمت برخی محصولاتشان را در سال جاری افزایش داده‌اند، دلیل این افزایش قیمت‌ها چیست،  گفت: براساس آمار کلی بانک مرکزی نرخ افزایش بهای خرده‌فروشی مواد لبنی در هفته چهارم فروردین ۹۴ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۲.۲ افزایش را نشان می‌دهد که این رقم پایین‌تر از نرخ تورم و همچنین پایین‌تر از  ۱۵ درصد مجوز افزایش قیمت محصولات لبنی بوده است.

دکمه بازگشت به بالا