یک‌چهارم آیفون‌دارها به دنبال خرید آیفون ۸

۲۶ درصد افرادی که هم‌اکنون صاحب یک مدل از گوشی هوشمند آیفون هستند در نظر دارند «آیفون ۸» را خریداری کنند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بهترین و کامل‌ترین گوشی هوشمندی که اپل در تاریخ فعالیت‌های خود تولید کرد سپتامبر امسال روانه بازار می‌شود. امسال آیفون ۱۰ ساله می‌شود و به همین مناسبت شرکت اپل می‌خواهد بهترین گوشی هوشمند را در قالب محصولی موسوم به «آیفون ۸» روانه بازار کند. این طور که منابع آگاه می‌گویند نمایشگر گوشی هوشمند مذکور تا لبه‌های بدنه امتداد یافته است و این محصول نخستین آیفونی محسوب می‌شود که به نمایشگر او‌اِل‌ای‌دی مجهز شده است. حسگر اثر انگشت در این گوشی هوشمند زیر نمایشگر لمسی کار گذاشته شده است. «تراشه آ۱۱» نیز وظیفه پردازش آن را برعهده دارد و البته بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها پیش‌بینی می‌شود دوربین جلوی این گوشی هوشمند حسگر تشخیص سه‌بعدی را هم در خود جا داده باشد.

مرکز «برندینگ برند» به تازگی یک بررسی در این زمینه انجام داد و در پایان آن مشخص شد ۲۶ درصد افرادی که هم‌اکنون صاحب یک مدل از گوشی هوشمند آیفون هستند در نظر دارند «آیفون ۸» را خریداری کنند. همچنین مشخص شد ۱۴ درصد این افراد تمایل به خرید «آیفون ۷» دارند و ۱۲ درصد دیگر هم می‌گویند یک مدل از سری گوشی‌های «آیفون ۶» را می‌خرند. همچنین ۲ درصد این کاربران گفتند که خرید یک گوشی اندرویدی را این بار ترجیح می‌دهند و یک درصد هم می‌خواهند «آیفون اِس‌ای» بخرند.

با توجه به برخی قابلیت‌های جدید  «آی‌او‌اِس ۱۱» که اپل به تازگی در کنفرانس سالانه WWDC از آن رونمایی کرد، همین مرکز تحقیقاتی در یک بررسی مجزا متوجه شد ۴۴ درصد صاحبان گوشی هوشمند آیفون اعلام کردند که به محض عرضه نسخه جدید سیستم عامل موبایلی اپل آن را روی دستگاه خود نصب می‌کنند.

یک‌چهارم آیفون‌دارها به دنبال خرید آیفون ۸

این بررسی پنج دلیل اصلی را اعلام کرد تا مشخص شود چرا کاربران تمایل به خرید آیفون جدید دارند. بر اساس نتایج به دست آمده ۶۵ درصد کاربران توضیح دادند که با این گوشی هوشمند تماس تلفنی بهتر برقرار می‌کنند، ۶۰ درصد گفتند که آیفون را برای پخش موسیقی می‌خرند، و ۵۸ درصد هم توضیح دادند که گشت‌وگذار آسان در اینترنت ارسال پست الکترونیکی و ارسال آسان متن مهم‌ترین اتفاقی است که آنها را ترغیب می‌کنند سراغ گوشی هوشمند اپل بروند.

در این میان به نظر شما چه دلیلی می‌تواند وجود داشته باشد که کاربران از خرید آیفون صرف‌نظر کنند؟ کارشناسان اعلام کردند ۴۹ درصد کاربران به خاطر قیمت بالا از خرید آیفون پشیمان می‌شوند، ۴۲ درصد آنها اعلام کردند که چون به یک دستگاه دیگر نیاز ندارند سراغ آیفون نمی‌روند، و ۴۰ درصد هم گفتند که نیازی به قابلیت‌ها و امکانات آیفون ندارند. در این میان ۲۸ درصد کاربران اظهار داشتند که به خاطر عدم تمایل برای تغییر اپراتور موبایلی خود آیفون نمی‌خرند.

این طور که شایعات منتشر شده نشان می‌دهد، «آیفون ۸» با میانگین قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار به دست کاربران می‌رسد. در حالی که علاقمندان به محصولات اپل برای عرضه این گوشی هوشمند لحظه‌شماری می‌کنند، مهم‌ترین وظیفه اپل این است که بتواند دهمین سالگرد آیفون را به بهترین شکل جشن بگیرد و بهترین گوشی هوشمند را روانه بازار کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا