دستگیری سارقان اطلاعات شخصی کاربران آیفون در چین

هر بیت از داده‌های سرقت شده بین ۱.۵۰ تا ۲۶ دلار فروخته می‌شده است و این افراد پیش از آنکه دستگیر شوند معادل ۷.۳ میلیون دلار اطلاعات را فروخته‌اند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – داده‌های کاربران یکی از مهم‌ترین سرمایه‌های آنها محسوب می‌شود و این روزها در سراسر جهان ارزش زیادی پیدا کرده است. فناوری این روزها به طور کاملا دقیق هر یک از کاربران را هدف قرار داده است و با تحلیل داده‌های او به طور کاملا انحصاری خدمات و اطلاعات متناسب را ارایه می‌کند.

هر یک از گجت‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی پیرامون ما داده‌های مختلف را جمع‌آوری می‌کنند آنها را در فرمت‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌دهند. با این وجود گوشی‌های هوشمند یکی از معمول‌ترین ابزارهای موجود در پیرامون ما هستند که بیشترین میزان دریافت اطلاعات شخصی را برعهده دارند و بدون آنکه مطلع باشیم هر لحظه داده‌های بسیار حساس و ارزشمندی از ما را در خود نگه می‌دارند. گوشی‌های هوشمند به خوبی می‌دانند که هر یک از کاربران چه رفتاری می‌کنند، چه عادای دارند، سراغ چه منابعی می‌روند، سلایق آنها چگونه است، در محل کار خود چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهند و …

دستگیری سارقان اطلاعات شخصی کاربران آیفون در چین

به هر حال، مقامات چینی در استان ژِجیانگ اعلام کردند در ماه مه از سال جاری میلادی ۲۲ نفر که مظنون به سرقت اطلاعات بودند را دستگیر کردند. این افراد پس از سرقت اطلاعات شخصی از یکی از مراکز پایگاه‌های داده اپل، آنها را می‌فروختند. این طور که گفته می‌شود تمامی آنها از پیمانکاران غیرمستقیم اپل بودند که در زمینه توزیع و دسترسی به داده‌های شخصی در گوشی هوشمند آیفون از جمله شماره تلفن و کد شناسایی اپل (Apple ID) فعالیت داشتند.

لازم به ذکر است هر بیت از این داده‌ها بین ۱.۵۰ تا ۲۶ دلار فروخته می‌شده است و این افراد پیش از آنکه دستگیر شوند معادل ۷.۳ میلیون دلار اطلاعات را فروخته‌اند. هنوز به درستی مشخص نشده است اطلاعات چند کاربر در این اتفاق لو رفته است و البته مشخص نیست آیا کاربران غیرچینی در خارج از مرزهای این کشور هم مورد هدف قرار گرفته‌اند یا فقط اطلاعات شخصی کاربران چینی لو رفته است.

حتی در حالت تئوری هم این اتفاق کاملا غیرممکن است که بتوان تمامی راه‌های خروج را بست تا جلوی هرگونه سرقت گرفته است. شرکت‌های بزرگ از جمله اپل با مراکز مختلف در سراسر جهان قرارداد همکاری منعقد می‌کنند تا بتوانند به کمک آنها توزیع بهتر خدمات و محصولات خود را در پی داشته باشند و همین مسئله امکان سرقت اطلاعات شخصی را افزایش می‌دهد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا