ترافیک تهران، در دستان شما

چه ساکن تهران باشیم چه نباشیم، اولین چیزی که با شنیدن نام آن به یاد می‌آوریم شلوغی و ترافیک همیشگی آن است.

موبنا – تهران به عنوان پایتخت سیاسی و فرهنگی کشورمان شلوغ‌ترین شهر ایران است و در رتبه بندی پر جمعیت‌ترین شهر‌های دنیا، مقام بیست و چهارم را دارد. البته آمار۸ میلیونی جمعیت تهران، جمعیت استاندارد آن است و این جمعیت در روز، با مهاجرت حاشیه نشینها برای کار و… به بیش از ۱۰ میلیون نفر می‌رسد.

چنین جمعیتی  حتما باعث ترافیک شدید در طول روز، به خصوص در شروع و پایان ساعات کاری می‌شود، به طوری که طبق آمار رسمی هر شهروند تهرانی سالانه ۲۰۰ ساعت را در ترافیک تلف می‌کند.

خوشبختانه درتهران با متصل شدن اتوبان‌ها و خیابان‌های اصلی، امکان انتخاب مسیر‌های جایگزین متفاوتی وجود دارد که با آن می‌توان از ترافیک فرار کرد و با آرامش بیشتری به مقصد رسید.

ترافیک تهران، در دستان شماگسترش اتوبان و راه‌های ارتباطی، از طرفی موجب پیچیدگی مسیر‌ها می‌شود و پیدا کردن آدرس مورد نظر را دشوار می‌کند. همه ما این سردرگمی در اتوبان‌ها را تجربه کرده‌ایم و ساعات زیادی را به خاطر گم کردن مسیر از دست داده‌ایم.

حالا اپلیکیشن ترافیک تهران به کمک شما می‌آید تا هر دو مانع را حل کند. با این برنامه ‌می‌توانید از ترافیک بگریزید و مسیر‌یابی کنید و به این طریق در زمان خود صرفه جویی کنید. همه امکانات این برنامه رایگان است و حجم بسیار کمی ( ۱ مگابایت!) دارد.

برنامه به محض این که به اینترنت متصل شوید، لوکیشن شما را بر روی نقشه نمایش می‌دهد. برای مسیریابی، مقصد خود را روی نقشه مشخص کنید و با کلیک و نگه داشتن انگشت روی آن برنامه مقصد شما را ثبت و سپس بهترین و کوتاه ترین مسیر ممکن را انتخاب می‌کند.

برای دیدن ترافیک مسیر از منو کشویی برنامه گزینه ترافیک را انتخاب می‌کنیم. برنامه هرخیابان را به نسبت شدت ترافیک با یک رنگ مشخص می‌کند. این طیف رنگی از رنگ سبز برای مسیر‌های خلوت شروع می‌شود و با رنگ مشکی که برای مسیر‌های پر ترافیک است پایان می‌یابد. به این وسیله شما می‌توانید با توجه به شدت ترافیک، میانبرها و مسیر‌های خلوت‌تر را انتخاب کنید.

با انتخاب دو گزینه دیگر از منو، برنامه محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد را روی نقشه مشخص می‌کند و با آن می‌توانید همه خیابان‌هایی که در طرح قرا ر گرفته اند را شناسایی کنید.

یکی دیگر از امکانات برنامه نقشه مترو است. با فعال کردن این گزینه از منو، همه خطوط مترو بر روی نقشه شهر پدیدار می‌شوند و با آن مسیر حرکت خود در مترو را نیز مشخص کنید.

علاوه بر آن اگر سفر با مترو را دارید، با مشخص شدن لوکیشن دقیق ایستگاه‌ها در خیابان‌های شهر، راحت تر ایستگاه مورد نظر یا نزدیک‌ترین ایستگاه به خود را پیدا می‌کنید.

ترافیک تهران برنامه بسیار کوچکی است اما امکانات زیادی را در اختیار شما قرار می‌دهد و با آن می‌توانید ترافیک و شلوغی خیابان‌ها را کنار بزنید.

نقاط قوت:

• رابط کاربری خوب

• سرعت پردازش بالا

نقاط ضعف:

• در مورد رنگ‌های ترافیک توضیحی داده نشده

کافه‌بازار
  • ترافیک تهران، در دستان شما
  • ترافیک تهران، در دستان شما
  • ترافیک تهران، در دستان شما
  • ترافیک تهران، در دستان شما
 منبع: پانوشت

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا