کدام یک از دستگاه های اپل به iOS 11 مجهز می شوند؟

در لیست کامل دستگاه‌هایی که می‌توانند iOS 11 را در اختیار بگیرند نام گوشی هوشمند «آیفون ۵اس» هم به چشم می‌خورد.

موبنا، رضا خواجه وند – بر اساس آنچه که اپل در آخرین کنفرانس سالانه خود موسوم به WWDC 2017 اعلام کرد تقریبا می‌دانیم که نسخه جدید سیستم عامل موبایلی این شرکت چه قابلیت‌هایی را به همراه خواهد داشت. همچنین این مسئله تایید شد که اوایل پاییز سال جاری این سیستم عامل به صورت عمومی عرضه می‌شود که این اتفاق تقریبا همزمان با ورود آیفون جدید به بازار صورت می‌گیرد.

آنچه که تاکنون مورد توجه قرار نگرفته و در مورد صحبت نشده این است که، کدام یک از مدل‌های آیفون و آیپد می‌توانند iOS 11 را در اختیار بگیرند  از این به‌روزرسانی بهره‌مند شوند.

در لیست کامل دستگاه‌هایی که می‌توانند iOS 11 را در اختیار بگیرند نام گوشی هوشمند «آیفون ۵اس» هم به چشم می‌خورد و تمام تبلت‌های «آیپد اِیر» و «آیپد پرو»، مدل‌های ۲۰۱۷ آیپد، آخرین مدل «آیپد مینی ۲» و ششمین نسل دستگاه چندرسانه‌ای قابل حمل «آیپاد تاچ» از این به‌روزرسانی بهره‌مند می‌شوند.

کدام یک از دستگاه های اپل به iOS 11 مجهز می شوند؟کدام یک از دستگاه های اپل به iOS 11 مجهز می شوند؟

در اینجا لیست کامل دستگاه‌هایی که اوایل پاییز جاری سیستم عامل iOS 11 را در اختیار می‌گیرند آورده شده است:

  • آیفون: آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۶اس، آیفون ۶اس پلاس، آیفون ۶، آیفون ۶ پلاس، آیفون اِس‌ای، آیفون ۵اس
  • آیپد: نسل دوم آیپد پرو ۱۲.۵ اینچی، نسل اول آیپد پرو ۱۲.۵ اینچی، آیپد پرو ۱۰.۵ اینچی، آیپد پرو ۹.۷ اینچی، آیپد اِیر ۲، آیپد اِیر، پنجمین نسل آیپد، آیپد مینی ۴، آیپد مینی ۳، آیپد مینی ۲
  • آیپاد: ششمین نسل آیپاد تاچ

نکته جالب در لیست مذکور «آیفون ۵اس» بود. این گوشی هوشمند نخستین بار در سال ۲۰۱۳ میلادی روانه بازار شود و با وجود اینکه قدیمی است، شرکت سازنده تصمیم دارد سیستم عامل آن را به‌روزرسانی کند. در مقایسه با این محصول، گوشی‌های اندرویدی پس از گذشت هر دو سال نسخه جدید سیستم عامل را دریافت نمی‌کنند. بدیهی است که «آیفون ۵» و «آیفون ۶سی» سیستم عامل iOS 11 را دریافت نمی‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا