آیفون جان یک نفر را در بمب‌گذاری منچستر نجات داد (عکس)

در این اتفاق یک تکه از گلوله انفجاری که در پوشش فلزی پیچیده شده بود به سمت انگشت میانی بریجت پرتاب شد و البته با گوشی هوشمند او برخورد کرد و البته یک خراشیدگی کوچک را هم روی صورت او باعث شد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – گوشی‌های هوشمند مدرن نمادی از فناوری پیشرفته‌ هستند که در جیب مردم یافت می‌شوند. این دستگاه‌ها نه تنها امکان برقراری تماس تلفنی را فراهم می‌کنند، بلکه به کاربران امکان می‌دهند در طول روز به همه اخبار دسترسی داشته باشند، از طریق شبکه‌های اجتماعی ارتباط همیشگی خود را با اعضای خانواده حفظ کنند، و حتی جان انسان‌ها را نجات دهند. به جز آنکه با گوشی هوشمند می‌توانید به راحتی با شماره اورژانس تماس بگیرید، از این دستگاه می‌توانید به عنوان یک ابزار دفاعی در حملات تروریستی استفاده کنید.

آیفون جان یک نفر را در بمب‌گذاری منچستر نجات داد (عکس)

تاکنون چندین بار خبرهای مربوط به استفاده از گوشی هوشمند به عنوان لایه محافظ در مقابل حملات مختلف منتشر شد و این دستگاه توانست مانند یک پوشش امنیتی مانع ورود گلوله به بدن فرد شود. هفته گذشته نیز اتفاق مشابهی در انگلستان رخ داد. یک دستگاه گوشی هوشمند آیفون اپل توانست جان «لیزا بریجِت» صاحب خود را از خطر حتمی مرگ نجات دهد. خانم بریجِت یکی از قربانیان بمب‌گذاری بزرگ شهر منچستر بود. بریجِت در حال صحبت کردن با آیفون خود بود که ناگهان بمب منفجر شد. در این اتفاق یک تکه از گلوله انفجاری که در پوشش فلزی پیچیده شده بود به سمت انگشت میانی بریجت پرتاب شد و البته با گوشی هوشمند او برخورد کرد و البته یک خراشیدگی کوچک را هم روی صورت او باعث شد.

آیفون جان یک نفر را در بمب‌گذاری منچستر نجات داد (عکس)

این اتفاق می‌توانست بسیار جدی‌تر صورت بگیرد و مرگ خانم بریجت را باعث شود. همسر خانم لیزا توضیح داد که اگر آیفون در دستان او نبود، به طور قطع این ترکش جان همسرش را گرفته بود. این بمب‌گذاری ترورسیتی در نهایت ۲۲ کشته و ۶۴ زخمی را به دنبال داشت. از بین ۲۲ نفری که طی این حمله جان خود را از دست دادند چند نفر هم از بمب‌گذاران بودند. پلیس در پی این اتفاق ۸ نفر را که در این حمله دست داشتند دستگیر کرد.

آیفون جان یک نفر را در بمب‌گذاری منچستر نجات داد (عکس)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا