رویاهای اولیه مایکروسافت برای «لومیا ۹۵۰» چگونه بود؟ (+فیلم)

از نظر طراحی بین مدل مفهومی «لومیا ۹۵۰» و آنچه که امروز در بازار فروخته می‌شود تفاوت فراوانی وجود دارد و آن زمان مایکروسافت این محصول را بسیار پیشرفته‌تر و کامل‌تر طراحی کرده است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – تصور کنید همراه با دو گوشی هوشمند «لومیا ۹۵۰» و «لومیا ۹۵۰ اکس‌ال» قلم هوشمند «سرفیس پِن» مایکروسافت هم عرضه می‌شد. این همان طرحی بود که مایکروسافت از ابتدا در سر می‌پروراند و در ویدیو جدیدی که شرکت مذکور در سال ۲۰۱۵ میلادی ساخته بود و هم‌اکنون منتشر شده است این مسئله مشخص شد.

مایکروسافت سرانجام تصمیم گرفت پول‌های خود صرف ساخت چنین گوشی پیشرفته و مجهزی نکند. مدت کوتاهی پس از آنکه دو گوشی هوشمند «لومیا ۹۵۰» و «لومیا ۹۵۰ اکس‌ال» به صورت رسمی توسط مایکروسافت معرفی شدند، نخستین شایعات در مورد قلم هوشمند «سرفیس پِن» منتشر شد که از همان زمان منابع آگاه می‌گویند این قلم از دو گوشی یاد شده پشتیبانی می‌کند. البته این ابزار جانبی هرگز روانه بازار نشد تا قابلیت‌های آن مشخص شود.

تصویر ویدیویی که توسط یک منبع آگاه ناشناس در مرکز خبری «ویندوز چنل» منتشر شده است نشان می‌دهد که مایکروسافت قصد داشت محصول یاد شده را در اوایل سال ۲۰۱۵ میلادی به تولید برساند. در این تصویر ویدیویی مشخص شده است که در بخش طراحی بین مدل مفهومی «لومیا ۹۵۰» و آنچه که امروز در بازار فروخته می‌شود تفاوت فراوانی وجود دارد و آن زمان مایکروسافت این محصول را بسیار پیشرفته‌تر و کامل‌تر طراحی کرده است.

طرح اولیه مایکروسافت برای گوشی یاد شده به صورتی بود که نمایشگر آن از نوع «گلَنس» بود، قلم هوشمند «سرفیس پِن» را مورد پشتیبانی قرار می‌داد، و سیستم حسگر لمسی سه‌بعدی «اکتیو سایدز» را در خود جا داده بود.

طرح اولیه این گوشی به گونه‌ای بود که یک لایه محافظ و هوشمند متناسب با نمایشگر «گلنس اسکرین» با آن سازگاری داشت و یک بخش از این قاب محافظه نمایشگر را نشان می‌داد تا کاربران از این طریق بتوانند اطلاعات خود را بدون باز کردن قاب در اختیار بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا