«اندروید گو» برای گوشی‌های رده‌پایین در راه است (عکس)

برای «اندروید گو» سه بخش اصلی در نظر گرفته شده است: سیستم عامل، اپلیکیشن‌های گوگل، و بخش ویژه ارایه اپلیکیشن‌های ساخته شده در شرکت‌های نرم‌افزاری.

موبنا، رضا خواجه‌وند – کنفرانس سالانه «گوگل I/O» برگزار شد و شرکت مذکور از این فرصت استفاده کرد آخرین قابلیت‌ها، محصولات و خدمات خود را معرفی کند. در این کنفرانس شرکت گوگل نسخه ویژه‌ای از سیستم عامل موبایلی خود را برای دستگاه‌های الکترونیکی سطح پایین با نام «اندروید گو» معرفی کرد.

این پلتفرم مجموعه‌ای از قابلیت‌ها و اپلیکیشن‌ها مخصوص اندروید را ارایه می‌دهد و نسخه کاملتر آن با نام «اندروید او» معرفی شده است. این پلتفرم ساده شده برای دستگاه‌های موبایلی و دیگر دستگاه‌های الکترونیکی ارایه شده است.

«اندروید گو» برای گوشی‌های رده‌پایین در راه است (عکس)

برای «اندروید گو» سه بخش اصلی در نظر گرفته شده است: سیستم عامل، اپلیکیشن‌های گوگل، و بخش ویژه ارایه اپلیکیشن‌های ساخته شده در شرکت‌های نرم‌افزاری. این سیستم عامل جدید به گونه‌ای ساخته شده است که با دستگاه‌های مجهز به یک گیگابایت رم یا کمتر از آن سازگاری دارد. این قابلیت باعث می‌شود میزان استفاده از حافظه رم محدود شود و گزینه‌های جدید برای مدریت داده به کار گرفته شود.

«اندروید گو» برای گوشی‌های رده‌پایین در راه است (عکس)

شرکت‌های مخابراتی و ارتباطی می‌توانند با قابلیت مذکور سرویس‌های خود را به صورت متفاوت در اختیار صاحبان دستگاه‌های موبایلی سطح پایین بگذارند و استفاده از سرویس‌های ارتباطی در گوشی‌های هوشمند معمولی آسان‌تر شود.

«اندروید گو» برای گوشی‌های رده‌پایین در راه است (عکس)

در بخش اپلیکیشن‌ها گوگل اعلام کرد که برخی سرویس‌های خود را انتخاب کرده و آنها را ساده کرده است تا آسان‌تر بتوانند مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال قابلیت «دیتا سِیوِر» در کروم در سیستم عامل «اندروید گو» به صورت پیش‌فرض فعال شده است. گوگل همچنین اپلیکیشن «یوتیوب گو» همراه با سیستم عامل «اندروید گو» عرضه می‌کند تا امکان تماشای تصاویر ویدیویی در گوشی‌های هوشمند سطح پایین آسان شود.

شرکت گوگل در فروشگاه اینترنتی «پلِی استور» یک بخش ویژه پیش‌بینی کرده است که اپلیکیشن‌های ویژه «اندروید گو» را شامل می‌شود و به زودی قرار است گوشی‌های هوشمند رده‌پایین را هم کاربردی کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا