سری محصولات «آیپد مینی» اپل بازنشسته شد

منابع آگاه نزدیک به فرآیندهای داخلی اپل اعلام کردند «آیپد مینی» به دلیل عدم فروش کافی و تصاحب بازار جهانی توسط دیگر محصولات اپل کنار گذاشته میشود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که اپل قصد دارد تولید سری رایانه‌های لوحی «آیپد مینی» که با نمایشگر ۷.۹ اینچی عرضه می‌شدند را برای همیشه متوقف کند. این محصول از سال ۲۰۱۲ میلادی تاکنون در بازار موجود بود و با این تصمیم به زودی برای همیشه بازنشسته می‌شود.

هم‌اکنون چهارمین نسل از این رایانه لوحی با نام «آیپد مینی ۴» در بازار به فروش می‌رسد. ولی باید توجه داشت که این سری از محصولات اپل از سال ۲۰۱۵ میلادی به بعد به‌روز نشد.

به گفته مرکز خبری بی‌جی‌آر، منابع آگاه نزدیک به فرآیندهای داخلی اپل اعلام کردند «آیپد مینی» به دلیل عدم فروش کافی و تصاحب بازار جهانی توسط دیگر محصولات اپل کنار گذاشته میشود. آمار و ارقام منتشر شده از فروش این محصول هم به خوبی نشان می‌دهد که ادامه تولید آن توجیه اقتصادی ندارد.

سری محصولات «آیپد مینی» اپل بازنشسته شد

شرکت اپل در سال‌های اخیر دستگاه‌های موبایلی خود را با اندازه‌های مختلف روانه بازار کرد سری محصولات «آیپد مینی» بین گوشی هوشمند ۵.۵ اینچی «آیفون ۷ پلاس» و تبلت ۹.۷ اینچی «آیپد» عرضه شد. در سال‌های ۲۰۱۲،‌ ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی هنوز مدل ۵.۵ اینچی سری گوشی‌های آیفون متولد نشده بود و به همین خاطر «آیپد مینی»  بازار خوبی داشت. ولی بعد از آنکه اپل تصمیم به تولید فبلت گرفت، این محصول بازار خود را از دست داد.

اوایل سال جاری میلادی شرکت اپل رویه خود را برای عرضه «آیپد مینی ۴» تغییر داد و مدل ۱۲۸ گیگابایتی آن با قابلیت پشتیبانی از شبکه وای-فای با قیمت ۳۹۹ دلار عرضه شد و در مقابل مدل  ۱۲۸ گیگابایتی با قابلیت پشتیبانی از شبکه وای-فای و شبکه مخابراتی ال‌تی‌ای به قیمت ۵۲۹ دلار به فروش رسید.

هم‌اکنون به درستی مشخص نشده است که اپل از چه زمانی تولید رایانه لوحی «آیپد مینی» را متوقف می‌کند. ولی به نظر می‌رسد تصمیمات در این زمینه نهایی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا