اپل ۲۰۰ میلیون دلار هوش مصنوعی خرید

خرید شرکت «لاتیس دِیتا» به اپل کمک می‌کند قابلیت‌های بیشتری را برای سرویس دستیار دیجیتالی Siri ارایه دهد.

موبنا، رضا خواجه وند – رسانه‌های خبری اعلام کردند اپل یک شرکت توسعه دهنده فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی موسوم به «لاتیس دیتا» را خریداری کرد. بر اساس این گزارش‌ها گفته شد اپل برای خرید شرکت مذکور ۲۰۰ میلیون دلار پول نقد پرداخت کرده است و در این شرکت ۲۰ مهندس مشغول به فعالیت هستند که از این پس به عنوان کارمندان اپل به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این شرکت روی بخشی از اطلاعات موسوم به «داده‌های تاریک» کار می‌کند و آنها را به داده‌های سازماندهی شده تبدیل می‌کند تا کاربردی‌تر و قابل استفاده شوند. به عبارت دیگر می‌توان گفت فناوری انحصاری شرکت مذکور حجم گسترده اطلاعات که برچسب‌گذاری نشده‌اند را به صورت یکجا در اختیار می‌گیرد و آنها را طوری طبقه‌بندی می‌کند که پیدا کردن بخش‌های مختلف در آن به راحتی صورت گیرد.

اپل ۲۰۰ میلیون دلار هوش مصنوعی خرید

به گفته کارشناسان، کاربران امروزی مشابه حجم گسترده‌ زباله که هر روز تولید می‌کنند، بخش قابل ملاحظه‌ای داده تاریک را از خود برجا می‌گذارند. این طور که آمارهای رسمی نشان می‌دهد، در سال ۲۰۱۳ میلادی ۴.۴ زتابایت داده در سراسر جهان تولید شد. شرکت آی‌بی‌ام اعلام کرد این رقم تا سال ۲۰۲۰ میلادی به بیش از ۴۴ زِتابایت افزایش میابد. این شرکت همچنین توضیح داد بیش از ۹۰ درصد اطلاعات موجود طی دو سال گذشته تولید شده ست و بیشتر از ۸۰ درصد آن را داده‌های تاریک تشکیل می‌دهند. برای آگاهی بیشتر بد نیست بدانید هر زِتابایت معادل یک تریلیون گیگابایت است.

به هر حال، خرید شرکت «لاتیس دِیتا» به اپل کمک می‌کند قابلیت‌های بیشتری را برای سرویس دستیار دیجیتالی Siri ارایه دهد و هوش مصنوعی را در قالب دستیار شخصی برای عموم کاربران عرضه کند. این روزها بازار دستیارهای شخصی دیجیتالی بسیار داغ شده است و انواع مختلف آن از جمله «اَسیستنت گوگل»، «کورتانا مایکروسافت»، «سیری اپل»، و «الکسا آمازون» در اختیار کاربران قرار می‌گیرد و افراد از طریق گوشی هوشمند یا رایانه لوحی به آنها دسترسی دارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا