گوشی هوشمند ارتباط خانواده نزدیک‌تر هم می‌کند

۷۰ درصد والدین اعلام کردند که فناوری موبایلی باعث شده است اعضای خانواده آنها ارتباط نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این روزها دستگاه‌های موبایلی به یکی از محبوب‌ترین و کاربردی‌ترین ابزارها بین اعضای خانواده تبدیل شده‌اند و از فرزند کوچک گرفته تا والدین یک دستگاه گوشی هوشمند دارند. حتما شما هم تاکنون دیده‌اید که یکی از والدین فرزند به دلیل استفاده زیاد از گوشی توسط فرزندان با آنها برخورد می‌کند و این مسئله به وفور شنیده شده است که گوشی هوشمند باعث شده است اعضای خانواده از یکدیگر دور شوند.

با این وجود مرکز تحقیقاتی «اوآر‌سی کاراوان» با پشتیبانی شرکت مخابراتی «تی-موبایل» یک مطالعه جامع انجام داد و به نتایج متفاوت رسید. بر خلاف آنچه که تصور می‌شد، ۷۰ درصد والدین اعلام کردند که فناوری موبایلی باعث شده است اعضای خانواده آنها ارتباط نزدیکتری با یکدیگر داشته باشند.

این طور که گزارش نهایی نشان داد ۷۰ درصد والدین اعلام کردند که گوشی هوشمن و دیگر انواع فناوری‌های موبایلی به آنها کمک می‌کند تا به صورت نوشتاری، ایمیل، صوتی، تصویری یا از طریق شبکه‌های اجتماعی با فرزندان خود ارتباط نزدیک‌تر و مداوم‌تری داشته باشند.

گوشی هوشمند ارتباط خانواده نزدیک‌تر هم می‌کند
Family on sofa

محبوب‌ترین اپلیکیشن مربوط به شبکه‌های اجتماعی در دستگاه‌های موبایلی فیسبوک بوده است و بر اساس این بررسی مشخص شد ۵۴ درصد والدین از طریق همین پلتفرم با فرزندان خود ارتباط برقرار می‌کنند. همچنین مشخص شد ۲۳ درصد پدرها و مادرها در دستگاه موبایلی خود اسنپ‌چت دارند و به کمک این اپلیکیشن با فرزندان خود در ارتباط هستند. همچنین ارتباط بین ۲۲ درصد آنها به کمک اینستاگرام انجام می‌شود.

کارشناسان همچنین دریافتند ۷۰ درصد خانواده‌ها از طرح‌های به اشتراک گذاری داده استفاده می‌کنند و همچنین ۵۱ درصد آنها به این نتیجه رسیده‌اند که اینترنت حجمی کفاف نیازهای آنها را نمی‌دهد.

در این بررسی بیشتر پدرها گفتند که از گوشی هوشمند برای ردیابی فرزندان خود استفاده می‌کنند و ۲۰ درصد مادرها هم اعلام کردند چنین کاری را انجام می‌دهند. گوشی‌های هوشمند به یک آلبوم جامع برای تصاویر تبدیل شده‌اند. ۷۰ درصد والدین توضیح دادند که از گوشی هوشمند برای گرفتن عکس از فرزند خود استفاده می‌کنند و ۱۳ درصد آنها اظهار داشتند که با این ابزار می‌توانند کودک خود را سرگرم کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا