اکانت یک میلیارد کاربر جیمیل هک شد

در این حمله سایبری یک پیام آلوده از سوی منبع معتبر و مشخص وارد اینباکس کاربران شد و در این پیام لینک مربوط به سرویس Docs گوگل قرار داشت.

موبنا، رضا خواجه‌وند – هفته گذشته یک کمپین خرابکارانه اینترنتی گوگل را مورد هدف قرار داد و بررسی‌های بعدی مشخص کرد حملات این کمپین بیش از یک میلیارد حسار کاربری سرویس پست الکترونیکی جیمیل در سراسر جهان را تحت تاثیر قرار داده است.

حمله سایبری که شرکت گوگل هم‌اکنون آن را تایید کرده است به هکرها امکان داد تا به حساب‌های کاربری سرویس پست الکترونیکی جیمیل دسترسی پیدا کنند و بتوانند اطلاعات شخصی و حساس کاربران را در اختیار بگیرند.

لازم به ذکر است در این حمله سایبری یک پیام آلوده از سوی منبع معتبر و مشخص وارد اینباکس کاربران شد و در این پیام لینک مربوط به سرویس Docs گوگل قرار داشت. کاربرانی که روی این لینک کلیک می‌کردند صفحه امنیتی گوگل را پیش روی خود می‌دیدند از آنها پرسیده می‌شد که مجوز لازم را بدهد تا این سرویس اینترنتی بتواند فعالیت خود را انجام دهد.

لازم به ذکر است کاربرانی که روی این لینک کلیک نکردند و فقط پست الکترونیکی آلوده را باز کردند هیچ گونه آسیبی ندیدند.

اکانت یک میلیارد کاربر جیمیل هک شد

با این وجود، افرادی که روی لینک مذکور کلیک کردند به هکرها امکان دادند تا به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشند و کنترل سرویس جیمیل را در اختیار بگیرند.

شرکت گوگل روی صفحه رسمی خود در شبکه اجتماعی توئیتر توضیح داد: «ما در حال انجام بررسی‌های لازم هستیم تا مشخص شود ایمیل آلوده که سرویس Docs را تحت تاثیر قرار داد چگونه گسترش یافته است. از شما کاربران درخواست می‌کنیم روی لینکی که برای شما ارسال می‌شود کلیک نکنید و هرگونه پست الکترونیکی مشکوک را گزارش دهید».

در ادامه این پیام توئیتری نوشته شد: «ما تمام صفحات اینترنتی جعلی را حذف کردیم، به‌روزرسانی‌های لازم را انجام دادیم و جلوی سوءاستفاده گروه‌های هکری را گرفتیم. در حال حاضر این لینک نمی‌تواند از حساب کاربری افراد سرقت کند و به اطلاعات آنها دسترسی داشته باشد».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا