استخدام ۳ هزار نفر در فیسبوک برای جلوگیری از انتشار ویدیوهای خشن

این افراد به ۴۵۰۰ نفر دیگری که هم‌اکنون فیسبوک را برای جلوگیری از تصاویر خشونت‌آمیز رصد می‌کنند، اضافه خواهند شد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – این روزها فیسبوک مورد انتقادات فراوان قرار گرفته است که تصاویر زنده خشونت‌آمیز در سرویس ویژه آن به نمایش درمی‌آید و بزرگترین شبکه اجتماعی جهان برای حل این مشکل چاره جدید اندیشیده‌ است.

شرکت فیسبوک امروز اعلام کرد ۳ هزار کارمند جدید استخدام می‌کند تا تمامی تصاویر ویدیویی در این سایت را زیر نظر بگیرد و از این طریق جلوی انتشار ویدیوهای خشونت‌آمیز گرفته شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است این افراد طی یک سال آینده در شرکت فیسبوک استخدام شوند و وظیفه آنها رصد کردن سایت مذکور است تا جلوی انتشار هر گونه تصویر خشونت‌آمیز گرفته شود. این افراد به ۴۵۰۰ نفر دیگری که هم‌اکنون فیسبوک را برای جلوگیری از تصاویر خشونت‌آمیز رصد می‌کنند، اضافه خواهند شد.

سرویس پخش تصاویر ویدیویی زنده و تصاویر ویدیویی که به صورت معمول توسط مشترکان فیسبوک به اشتراک گذاشته می‌شوند به طور کامل توسط این افراد رصد خواهند شد تا از این طریق محتوای کنترل شده‌تر و بهتری به دست مردم برسد.

استخدام ۳ هزار نفر در فیسبوک برای جلوگیری از انتشار ویدیوهای خشن

«مارک زاکربرگ» بنیانگذار و مدیرعامل فیسبوک توضیح داد این ۷۵۰۰ نفر وظیفه دارند علاوه بر خشونت، تمامی ویدیوهایی که با سیاست‌های فیسبوک مغایر است را حذف کنند که از جمله آنها می‌تواند به ویدیوهایی با محتوای نفرت یا کودک‌آزاری اشاره کرد.

او توضیح داد شرکت فیسبوک همچنان فعالیت‌های خود را گسترش می‌دهد تا جلوی انتشار هرگونه تصویر با محتوای قتل را بگیرد. زاکربرگ روی صفحه اختصاصی خود همچنین به داستان ویدیوی خشونت‌آمیزی اشاره کرد که چندی پیش از طریق سرویس «لایو فیسبوک» به صورت زنده به اشتراک گذاشته شده بود و در این ویدیو یک پدر بزرگ آمریکایی به قتل رسید.

در این تصویر ویدیویی زنده نشان داده شد که مرد ۷۴ ساله مورد سوءقصد قرار می‌گیرد و به قتل می‌رسد. مدت کوتاهی پس از آن تصویر ویدیویی دیگری از کشور تایلند به اشتراک گذاشته شد که نشان می‌داد یک مرد دختر ۱۱ ماهه خود را به قتل می‌رساند و سپس خودکشی می‌کند. هر دو ویدیو مذکور برای مدت طولانی روی فیسبوک بودند و تعداد زیادی از کاربران آنها را مشاهده کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا