سامسونگ به‌زودی بزرگترین تراشه‌ساز جهان می‌شود

اینتل در این فصل از فروش تراشه‌های خود ۱۴.۴ میلیارد دلار به دست آورد و در مقابل شرکت سامسونگ بتواند از این بازار درآمدی بالغ بر ۱۴.۱۶ میلیارد دلار را از آن خود کند.

موبنا، رضا خواجه وند – اینتل برای سال‌های طولانی عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان را به خود اختصاص داده است. بیشتر رایانه‌های شخصی که این روزها در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرند یکی از انواع تراشه‌های اینتل را در خود جا داده‌اند و به طور دقیق‌تر می‌توان گفت بخش اعظم رایانه‌های شخصی جهان از سال ۱۹۹۳ به بعد با یکی از تراشه‌های اینتل ساخته شده است. در آن زمان برای نخستین بار پردازنده رایانه‌ای «پِنتیوم» معرفی شد و تحول بزرگی در عرصه رایانه‌ها به وجود آمد. در طول ۲۴ سال گذشته اینتل همواره موفق شد عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان را به خود اختصاص دهد. ولی هم‌اکنون به نظر می‌رسد که دوره این شرکت هم به سر رسیده است.

اگر طی چند ماه آینده شرایط به همین صورت پیش برود، سامسونگ می‌تواند اینتل را پشت سر بگذارد تا خود را به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان معرفی کند. این شرکت کره‌ای تاکید ویژ‌ه‌ای بر واحد توسعه تراشه‌های خود دارد و با سرمایه‌گذاری‌های فراوان می‌کوشد محصولات این مرکز را به صورت وسیع وارد بازار کند.

سامسونگ به‌زودی بزرگترین تراشه‌ساز جهان می‌شود

یکی از بهترین اتفاقاتی که باعث شده است سامسونگ تا این اندازه رشد کند، بازار گسترده محصولات الکترونیکی در چین بوده است. درخواست کاربران چینی برای خرید دستگاه‌های موبایلی پیشرفته و پرقدرت روز به روز بیشتر می‌شود و همین مسئله درخواست برای استفاده از تراشه‌های جدید را بالا برده است. سامسونگ به صورت گسترده تراشه‌های حافظه‌ای دی‌رَم و ناند را توسعه می‌دهد و پیش‌بینی شده است قیمت این تراشه‌ها رشد ۳۹ و ۲۵ درصدی را تجربه کند.

«بیل مک‌کلین» مدیر مرکز تحقیقاتی «آی‌سی اینسایتس» در آمریکا گفت: «اگر میانگین قیمت تراشه‌های حافظه‌ای در فصل دوم سال جاری به همین صورت بماند یا افزایش یابد، سامسونگ می‌تواند با پشت سر گذاشتن اینتل به عنوان بزرگترین تولیدکننده تراشه در جهان معرفی شود. با این اتفاق امپراطوری اینتل از سال ۱۹۹۳ تاکنون می‌شکند».

مک‌کلین پیش‌بینی کرد که اینتل در این فصل از فروش تراشه‌های خود ۱۴.۴ میلیارد دلار به دست آورد و در مقابل شرکت سامسونگ بتواند از این بازار درآمدی بالغ بر ۱۴.۱۶ میلیارد دلار را از آن خود کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا