آغاز آزمایش‌های رسمی اپل روی عینک‌های واقعیت افزوده

یکی از کارمندان اپل که عینک مذکور را آزمایش کرده است پس از استفاده از آن روی یکی از چشم‌های خود احساس مشکل می‌کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – ماه گذشته برای نخستین بار شایعاتی منتشر شد که نشان می‌داد اپل پروژه جدیدی را در حوزه واقعیت افزوده (AR) آغاز کرده است و منابع آگاه گزارش دادند دستکم یک سال باقی مانده است تا نخستین محصول اپل در این زمینه معرفی شود.

هم‌اکنون اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر شده است و نشان می‌دهد اپل انگیزه زیادی برای سرمایه‌گذاری در حوزه واقعیت افزوده دارد و «تیم کوک» مدیرعامل اپل به تازگی گفته است: «واقعیت افزوده یک اتفاق بزرگ است».

شرکت گوگل هم‌اکنون سعی دارد گام‌های اساسی در این زمینه بردارد و برای توسعه فناوری خود روی عینک هوشمند «گوگل گلاس» سرمایه‌گذاری کرده است. البته مدل اولیه محصولی که گوگل در این زمینه ارایه کرده بسیار پیچیده و گران است و البته کاربران هم برای خرید آن باید هزینه زیادی پرداخت کنند.

در حالی که آقای کوک چشم‌انداز خود را در مورد آینده عرصه واقعیت افزوده بیان کرده است، منابع آگاه خبر از توسعه عینک هوشمند اپل با قابلیت واقعیت افزوده داده‌اند. گزارش‌های مختلفی که در روزهای اخیر منتشر شده است نشان می‌دهد فعالیت اپل در این زمینه آغاز شده است.

آغاز آزمایش‌های رسمی اپل روی عینک‌های واقعیت افزوده

در یکی از گزارش‌ها گفته شد یکی از کارمندان اپل که عینک مذکور را آزمایش کرده است پس از استفاده از آن روی یکی از چشم‌های خود احساس مشکل می‌کند که البته نام محصولی که او آزمایش کرده هنوز مشخص نیست. این کارمند به واسطه مشکلی که پیش آمد به چشم‌پزشک مراجعه کرده است و مدل مفهومی دستگاه نیز از چرخه آزمایش خارج شد. این اتفاق در تاریخ ۲۱ فوریه ۲۰۱۷ رخ داد.

در تاریخ دوم مارس ۲۰۱۷ یکی دیگر از کارمندان اپل هم به دنبال آزمایش محصول دیگر با مشکل چشم مواجه شد و منابع آگاه اعلام کردند مشکل پیش آمده با چشم‌درد کارمند قبلی در ارتباط است. گزارش ارایه شده در این زمینه همراه با یک بیانیه از سوی پزشک مربوطه منتشر شد: «این کارمند متوجه شد بخش مغناطیسی در بیرون آن شکسته است و دستگاه به چشم او آسیب رسانده است».

برخی منابع آگاه می‌گویند استفاده از فناوری لیزر در عینک‌های واقعیت افزوده اپل باعث بروز این مشکلات شده است. بر اساس یکی از تئوری‌های مطرح شده گفته می‌شود که عینک واقعیت افزوده اپل سیستم لیزری اسکن چشم دارد و بر این اساس دستگاه می‌تواند جهت چشم برای مشاهده محیط پیرامون را تشخیص دهد. این اتفاق به دستگاه امکان می‌دهد تا رابط کاربری بر اساس جهتی که کاربر به آن نگاه می‌کند عکس‌العمل نشان دهد.

به هر حال این خبرها همچنان از سوی منابع آگاه منتشر شده است و اپل هیچ خبر رسمی در مورد آغاز پروژه واقعیت افزوده منتشر نکرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا