۲ ثانیه توجه به گوشی، ۲۰ برابر افزایش احتمال تصادف!

در سال ۲۰۱۶ میلادی تلفن همراه ۴۰ هزار و ۲۰۰ تصادف منجر به مرگ را در خیابان‌های آمریکا باعث شد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – آیا می‌دانستید که فقط ۲ ثانیه نگاه کردن به نمایشگر گوشی هوشمند می‌تواند احتمال خطر تصادف را ۲۰ برابر افزایش دهد؟ زمانی که با میانگین سرعت ۸۸ کیلومتر در ساعت رانندگی می‌کنید اگر فقط ۲ ثانیه حواس شما به تلفن همراه پرت شود احتمال بروز تصادف ۲۰ برابر افزایش میابد.

«شورای امنیت ملی آمریکا» به تازگی آخرین بررسی‌های خود را در مورد گوشی هوشمند و مضرات آن برای جاده‌ها منتشر کرد و مشخص شد از سال ۲۰۱۵ تاکنون این دستگاه کوچک دستکم بیش از ۲۵۰۰ مرگ و میر جاده‌ای را باعث شده است. همچنین در سال ۲۰۱۶ میلادی تلفن همراه ۴۰ هزار و ۲۰۰ تصادف منجر به مرگ را باعث شد.

شرکت «زِندرایو» که به طور کلی رفتارهای رانندگان را مورد تحلیل قرار می‌دهد بر اساس جدیدترین بررسی‌های خود اعلام کرد آمریکایی‌ها به‌ازای هر یک ساعتی که رانندگی می‌کنند به طور میانگین ۳.۵ دقیقه را با تلفن همراه خود مشغول هستند.

۲ ثانیه توجه به گوشی، ۲۰ برابر افزایش احتمال تصادف!

اگر این آمار را با اثر ۲ ثانیه توجه به گوشی حین رانندگی ادغام کنیم درخواهیم یافت هر ساعت در جاده‌های آمریکا ۱۰۵ خطر منجر به تصادف مرگبار افراد را تهدید می‌کند.

این مطالعه رفتار ۳.۱ میلیون راننده آمریکایی که ۵۷۰ میلیون سفر درون‌شهری و برون‌شهری انجام داده بودند تحلیل کرد. در پایان مشخص شد ۸۸ درصد آنها در طول رانندگی از گوشی هوشمند استفاده کرده‌اند. «شورای امنیت ملی آمریکا» می‌گوید به واسطه گوشی هوشمند میزان تصادفات جاده‌ای در این کشور به بالاترین حد خود در ۴۰ سال گذشته رسیده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا