اپل، گوگل و فیسبوک سال ۲۰۷۵ چه کار می‌کنند؟

شرکت‌های اپل، گوگل و فیسبوک ۵۸ سال بعد یعنی در سال ۲۰۷۵ میلادی از آنچه که امروز هستند هم بزرگتر خواهند بود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – پایان این هفته کنفرانس «کامیک‌کان دره سیلیکون» برگزار می‌شود و قرار است در آن موضوع زیر بررسی شود: «آینده بشریت: سال ۲۰۷۵ کجا خواهیم بود؟». احتمالا در آن موقع شرایط به همین صورت پیشرفته است و روی رسانه‌های خبری در مورد گوشی هوشمند «گلکسی اس۶۶» و مدل جدید آیفون می‌نویسیم.

این کنفرانس طی سه روز انجام می‌شود و سال گذشته یکی از بنیانگذاران شرکت اپل به نام «استیو وزنیاک» در آن حضور یافت. او امسال هم قرار است در این کنفرانس سخنرانی کند و روز گذشته طی مصاحبه‌ای به روزنامه «یو‌اس‌اِی تودِی» گفت که پیش‌بینی می‌کند شرکت‌های اپل، گوگل و فیسبوک ۵۸ سال بعد یعنی در سال ۲۰۷۵ میلادی از آنچه که امروز هستند هم بزرگتر خواهند بود.

وزنیاک پیش‌بینی کرد در سال ۲۰۷۵ میلادی در مکان‌هایی که امروز به آن بیابان می‌گوییم شهرهای جدید ساخته شده‌اند. مردم در خانه‌های خود هیچ مشکلی ندارند و با پوشیدن لباس‌های ویژه می‌توانند پرواز را به صورت شخصی تجربه کنند.

اپل، گوگل و فیسبوک سال ۲۰۷۵ چه کار می‌کنند؟

آن زمان هوش مصنوعی همه جا دیده می‌شود و مردم می‌توانند بدون آنکه به پزشک مراجعه کنند بیماری خود را تشخیص دهند و مراحل درمان آن را آغاز کنند.

وزنیاک در این خصوص گفت: «اپل برای مدت‌های طولانی در این بازار حضور داشته است. مانند شرکت آی‌بی‌ام که از سال ۱۹۱۱ میلادی تا کنون فعالت می‌کند. به مجموع پول‌های نقد اپل نگاه کنید که در پایان فصل گذشته به ۲۴۶.۱ میلیارد دلار رسید. اپل می‌تواند در هر بخشی که می‌خواهد سرمایه‌گذاری کند. دور از ذهن به نظر می‌رسد که اپل با این موفقیت در سال ۲۰۷۵ میلادی حضور نداشته باشد. این اتفاق برای گوگل و فیسبوک هم به همین صورت شکل می‌گیرد».

برای کنفرانس «کامیک‌کان» که پایان هفته برگزار می‌شود بین ۷۵ تا ۱۰۰ هزار نفر حضور میابند. از مهمانان ویژه که به این کنفرانس دعوت شده‌اند می‌توان به «ویلیام شاتنر» و «جان کوزاک» و همچنین «باز آلدرین» از مشهورترین اخترشناسان جهان اشاره کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا