باند استریل هوشمند علت زخم را ردیابی می‌کند!

با اطلاعاتی که باندهای هوشمند دریافت می‌کنند، پزشکان می‌توانند یک زخم را از راه دور مانیتور کنند و توصیه‌های درمانی را به بیمار انتقال دهند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – تصور کنید یک باند استریل مخصوص پانسمان زخم در اختیار دارید که می‌تواند از طریق نسل پنجم خدمات مخابراتی و ارتباطی موسوم به «۵جی» به پزشک اطلاع دهد که زخم شما در شرایطی به سر می‌برد و تا چه اندازه مراحل بهبود و درمان را سپری کرده است.

دانشگاه «سوانسی» در بریتانیا تصمیم دارد از سال آینده این ابزار را که «باند هوشمند» نامیده می‌شود، تولید کند. به جز نسل بعدی خدمات بی‌سیم که می‌توانند گزارش‌های سلامت را در مورد بدن انسان به پزشک متخصص ارسال کنند، باندهای هوشمند به حسگرهای نانو مجهز می‌شوند تا بتوانند مراحل جراحت و درمان را به خوبی ردیابی کنند.

باند استریل هوشمند علت زخم را ردیابی می‌کند!

با اطلاعاتی که باندهای هوشمند دریافت می‌کنند، پزشکان می‌توانند یک زخم را از راه دور مانیتور کنند و توصیه‌های درمانی را به بیمار انتقال دهند تا زودتر بهبود یابد. پزشکان همچنین می‌توانند این مسئله را ردیابی کنند که زخم فرد تا چه اندازه فعال است و به مراقبت‌های بیشتر نیاز دارد. زمانی که فرد فعالیت بدنی انجام می‌دهد و گردن خون او بالا می‌رود زخم‌ها سریع‌تر درمان می‌شوند.

پروفسور «مارک کلمِنت» مدیر «موسسه علوم زندگی» وابسته به دانشگاه بریتانیایی گفت: «پوشش‌های هوشمند مجهز به فناوری نانو می‌توانند شرایط زخم را در هر زمان بررسی کنند. باندهای هوشمند می‌توانند به زیرساخت‌های ۵جی متصل شوند و از طریق گوشی هوشمند همه چیز را در مورد شما بدانند – به عنوان مثال اینکه در چه موقعیت جغرافیایی قرار دارید، چقدر فعال هستید، و چه کارهایی می‌کنید – تمام این قابلیت‌های هوشمند می‌توانند در باندهای هوشمند خلاصه شوند و مورد استفاده قرار بگیرند».

دکمه بازگشت به بالا