قابلیت آیفون، مردی که در یک روز ۱۰۰ گوشی را سرقت کرده بود لو داد

پلیس به کمک قابلیت «آیفون من را پیدا کن» متوجه شد مردی که در فستیوال «کوچِلا» بیش از ۱۰۰ دستگاه گوشی هوشمند را سرقت کرده بود دستگیر کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – بر اساس گزارش منتشر شده در روزنامه «لس‌آنجلس تایمز»، یکی از افرادی که هفته گذشته پلیس شهر ایندیو در ایالت کالیفرنیا آمریکا دستگیر کرد بیش از ۱۰۰ دستگاه گوشی هوشمند را در یک روز سرقت کرده بود.

هفته گذشته در شهر ایندیو یک فستیوال بزرگ با نام «کوچِلا» برگزار شد هزاران نفر در آن حضور یافتند. ولی در جریان برگزاری فستیوال بسیار از افراد متوجه شدند که گوشی هوشمند آنها سرقت شده است و در این میان افرادی که آیفون داشتند سعی کردند قابلیت «فایند مای آیفون» یا «آیفون من را پیدا کن» را فعال کنند.

قابلیت آیفون، مردی که در یک روز ۱۰۰ گوشی را سرقت کرده بود لو داد

زمانی که آنها گوشی خود را ردیابی کردند متوجه شدند همه گوشی‌ها نزد مردی است که در این فاصله زمانی کوتاه بیش از ۱۰۰ دستگاه گوشی هوشمند را سرقت کرده است. این مرد ۳۶ ساله که «رینالدو دی جسوس هِنائو» نام داشت ساکن نیویورک بود که برای این فستیوال خود را به شهر ایندیو رسانده بود.

حاضران در فستیوال با استفاده از قابلیت «آیفون من را پیدا کن» موقعیت هِنائو را ردیابی کردند و هر نقطه‌ای که می‌رفت او را دنبال می‌کردند. این اتفاق ادامه پیدا کرد تا ماموران امنیتی خود را رساندند.

قابلیت آیفون، مردی که در یک روز ۱۰۰ گوشی را سرقت کرده بود لو داد

زمانی که پلیس به محل فستیوال رسید، متوجه شد این مرد جوان در کوله‌پشتی خود بیش از ۱۰۰ دستگاه گوشی هوشمند اندرویدی و آیفون دارد. برخی از گوشی‌ها همانجا به صاحبان‌شان پس داده شدند ولی بخش اعظم گوشی‌ها به اداره پلیس برده شدند تا صاحبان‌شان شناسایی شوند.

لازم به ذکر است در فستیوال «کوچِلا» بیش از ۱۰۰ هزار نفر حضور یافتند و بررسی‌های بیشتر نشان داد هِنائو یکی از چندین سارقی بود که در این فستیوال برای گوشی‌های مردم نقشه کشیده بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا