با ۲۴۶ میلیارد دلار پول نقد اپل چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

از نظر تئوری شرکت اپل با پول‌های خود به راحتی می‌تواند کشوری مانند سریلانکا را یکجا بخرد.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اپل یکی از ثروتمندترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود و به واسطه محبوبیتی که محصولات آن نزد کاربران جهانی دارد هر روز درآمد بیشتری کسب می‌کند. این شرکت بزرگ تولیدکننده گوشی هوشمند آیفون در فصل نخست سال ۲۰۱۷ میلادی در مجموع ۲۴۶.۰۹ میلیارد دلار پول نقد داشت که رقم یاد شده نسبت به مجموع سرمایه‌های نقدی اپل در مدت مشابه سال قبل ۸.۴۹ میلیارد دلار بیشتر بود.

ولی به نظر شما این مقدار پول در زندگی واقعی چه تاثیراتی دارد و با آن چه کارهایی می‌توان انجام داد؟ شاید دور از ذهن برسد که یک شخص بتواند این میزان پول را در حساب بانکی خود داشته باشد و برای خرج کردن آن برنامه‌ریزی کند. ولی به هر حال شرکت اپل با همه پولی که دارد هنوز نمی‌تواند مایکروسافت را بخرد. زیرا ارزش مجموع سرمایه‌های مایکروسافت بیش از ۵۰۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود. ولی از نظر تئوری شرکت اپل با پول‌های خود به راحتی می‌تواند کشوری مانند سریلانکا را یکجا بخرد.

با ۲۴۶ میلیارد دلار پول نقد اپل چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

البته باید توجه داشت اپل همیشه روی خریدهای خود دقت زیادی داشته است و به راحتی پول خرج نمی‌کند. در این میان ورود میلیاردها دلار به آمریکا از بانک‌های خارجی مستلزم آن است که اپل مالیات زیادی پرداخت کند. با این وجود اگر «دونالد ترامپ» قوانین کنگره را تغییر دهد این ماجرا عوض می‌شود و در این میان «تیم کوک» مدیرعامل اپل اعلام کرده است که اتفاق مذکور «برای اپل و کشور آمریکا خوب است».

اپل بخش اعظم این پول‌ها را از فروش گوشی هوشمند به دست آورده است و در کنار آن فروش تبلت، رایانه و دستگاه‌های چندرسانه‌ای همراه هم تا اندازه‌ای توانسته است به درآمدهای اپل کمک کند. به هر حال، اگر شما این میزان پول در اختیار داشتید با آن چه کاری انجام می‌دادید؟

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا