ائتلاف اپل و فاکسکان برای خرید کارخانه تراشه‌سازی توشیبا

«فاکساکن» پیشنهاد داده است که مرکز توسعه تراشه‌های حافظه‌ای توشیبا را به عنوان دومین کارخانه بزرگ تراشه‌سازی دنیا به قیمت ۱۸ میلیارد دلار خریداری کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – چندی پیش اعلام شد بسیاری از شرکت‌های الکترونیکی بزرگ برنامه‌ریزی کرده‌اند تا مرکز توسعه تراشه‌های حافظه‌ای توشیبا را خریداری کنند. منابع آگاه امروز گزارش دادند از بین کمپانی‌های مذکور دو شرکت که علاقه زیادی به این خرید دارند با یکدیگر ائتلاف کرده‌اند تا نقدینگی خود را در بانک افزایش دهند.

این دو شرکت که از مدت‌ها قبل با یکدیگر همکاری‌های گسترده داشتند «اپل» و «فاکسکان» نام دارد. «فاکسکان» در اصل تولیدکننده گوشی‌های هوشمند آیفون و رایانه‌های لوحی آیپد محسوب می‌شود و یکی از بزرگترین پیمانکاران اپل است.

«فاکساکن» پیشنهاد داده است که مرکز توسعه تراشه‌های حافظه‌ای توشیبا را ۱۸ میلیارد دلار خریداری کند و به گفته منابع خبری، این مرکز بعد از سامسونگ دومین کارخانه بزرگ تولیدکننده تراشه در جهان محسوب می‌شود.

دولت ژاپن هم‌اکنون نگران آن است که با واگذاری مذکور فناوری توسعه تراشه‌های حافظه‌ای به دست شرکت‌ها و سرمایه‌گذارانی بیافتد که برای آنها تهدید ملی ایجاد کند و در آخرین درخواست ها به توشیبا گفته شده است که سهم اندکی از سهام مرکز مذکور را برای خود نگه دارد تا نگرانی‌ها برطرف شود.

ائتلاف اپل و فاکسکان برای خرید کارخانه تراشه‌سازی توشیبا

شرکت اپل پیشنهاد کرده است که در این مرکز چندین میلیارد دلار سرمایه‌گذاری کند و ۲۰ درصد از سهام آن را در اختیار بگیرد. این اتفاق به مرکز توسعه تراشه‌های حافظه‌ای توشیبا کمک خواهد کرد تا بتواند به صورت گسترده‌تر در بازار آمریکا حضور داشته باشد.

منابع آگاه پیش از این گزارش داده بودند که واگذاری مرکز توسعه تراشه‌های حافظه‌ای توشیبا همچنان در دست بررسی به‌سر می‌برد و هنوز تصمیم قطعی در این زمینه گرفته نشده است. از جمله خریدارانی که برای در اختیار گرفتن مرکز مذکور ابراز تمایل کردند می توان به گروهی اشاره کرد که توسط شرکت تراشه‌سازی «برادکام» و یک شرکت خصوصی به نام «سیلور لِیک پارتنرز» اشاره کرد. دیگر مراکزی که تمایل به خرید مرکز مذکور دارند شرکت کره‌ای «اِس‌کِی هاینیکس»، «فاکسکان» و «وسترن دیجیتال» را شامل می‌شوند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا