«وان‌پلاس ۴» هرگز تولید نمی‌شود

برای «وان‌پلاس ۴» چنین اتفاقی می‌افتد و طی سال پیش‌روی گوشی هوشمند جدید با نام «وان‌پلاس ۵» روانه بازار می‌شود.

موبنا، رضا خواجه‌وند – اگر شما هم جزء طرفداران سری گوشی‌های قدرتمند و ارزان «وان‌پلاس» هستید، با آخرین مدل این محصولات یعنی «وان‌پلاس ۳» و «وان‌پلاس ۳تی» آشنایی دارید. ولی این طور که منابع آگاه می‌گویند مدل بعدی این محصولات «وان‌پلاس ۵» نام دارد و هرگز گوشی هوشمندی با نام «وان‌پلاس ۴» تولید نمی‌شود.

نامگذاری گوشی‌های هوشمند معمولا به ترتیب اعداد انجام می‌شود واین رویه در شرکت‌های بزرگ مانند اپل و سامسونگ به همین صورت دنبال می‌شود. بر این اساس کنار گذاشتن یک عدد در نامگذاری سری گوشی‌های هوشمند عجب است و کمتر دیده شده است که یک شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند چنین کاری را انجام دهد.

به هر حال این طور که تصمیم‌گیری شده است برای «وان‌پلاس ۴» چنین اتفاقی می‌افتد و طی سال پیش‌روی گوشی هوشمند جدید با نام «وان‌پلاس ۵» روانه بازار می‌شود. در زبان چینی و بسیاری از زبان‌های شرق آسیا «وان‌پلاس ۴» با عبارت «وان‌پلاس مرگ» ترجمه می‌شود و شرکت چینی تولیدکننده این گوشی هوشمند تمایل ندارد چنین نامی را برای محصول بعدی خود انتخاب کند.

از آنجایی که شرکت چینی «وان‌پلاس» بازار اصلی خود را شرق آسیا می‌داند، باید نام مناسب برای گوشی خود انتخاب کند. در کشور چین تلفظ عدد ۴ شبیه به کلمه‌ای است که «مرگ» و «بیماری» ترجمه می‌شود و برای مردم خوشایند نیست. به همین دلیل ساکنان چین و کشورهای آسیای شرقی تا آنجایی که ممکن است سعی می‌کنند از عدد ۴ استفاده نکنند.

«وان‌پلاس ۴» هرگز تولید نمی‌شود

بسیاری از خانه‌های در منطقه آسیای شرقی پلاک ۴ ندارند یا چهار طبقه‌ ساخته نمی‌شوند. در سالن‌های سینما نیز سری ۴۰ تا ۴۹ صندلی‌ها عددگذاری نمی‌شود. در برخی آسانسورها نیز دیده می‌شود که عدد ۴ تعبیه نشده است و در جریان آدرس پرسیدن هم مردم ترجیح می‌دهند طوری راهنمایی کنند که از عدد ۴ استفاده نکنند.

در عوض ۵ برای چینی‌ها عدد شانس محسوب می‌شود. این عدد به پنج عنصر اصلی یعنی آب، آتش، خاک، چوب و فلز برمی‌گردد و از نظر تاریخی امپراطوری چین به ای پنج عنصر اعتقاد داشته است. بر این اساس شرکت «وان‌پلاس» بسیار خوش‌شانس است که عدد ۴ را کنار می‌گذارد و در عوض پرچمدار بعدی خود را «وان‌پلاس ۵» معرفی می‌کند. البته این اتفاق هنوز به صورت رسمی تایید نشده است و منابع آگاه خبر مذکور را منتشر کرده‌اند.

مرکز تعیین قوانین مخابراتی و رادیویی چین اعلام کرد گوشی هوشمند مذکور هم‌اکنون با نام A5000 مورد آزمایش قرار می‌گیرد. این در حالی است که «وان‌پلاس ۳» با نام A3000 آزمایش می‌شد و مدل اولیه «وان‌پلاس ۳تی» هم A3010 نام داشت. با این روند پیش‌بینی می شود که گوشی هوشمند بعدی این شرکت چینی «وان‌پلاس ۵» نام داشته باشد.

بر اساس آخرین شایعات منتشر شده، این گوشی هوشمند بهترین تراشه موبایلی شرکت کوالکام را در خو جا داده است و از دیگر امکانات به کار رفته در آن می‌توان به رم ۸ گیگابایتی و دوربین دیجیتالی ۲۳ مگاپیکسلی اشاره کرد. قرار است این گوشی هوشمند با قیمت ۵۰۰ دلار وارد بازار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا