اپلیکیشن جدید سامسونگ برای رانندگی ایمن

اپلیکیشن سامسونگ یک پاسخ استاندارد را به صورت مشخص برای تمام تماس‌های دریافتی ارسال می‌کند یا اینکه یک متن به همراه انیمیشن را برای آنها می‌فرستد تا متوجه شوند که فرد مورد نظر در حال رانندگی است.

موبنا، رضا خواجه‌وند – ما در عصری زندگی می‌کنیم که تصادف‌های خیابانی به وفور اتفاق می‌افتد و با وجود پیشرفت فناوری، همچنان اشتباهات و خطاهای رانندگی دیده می‌شود. بسیاری از کاربران حین استفاده از گوشی هوشمند خود از خیابان عبور می‌کنند که همین مسئله می‌تواند جان آنها را به خطر بیاندازد.

شعبه سامسونگ در کشور هلند تصمیم گرفته است راه حل جدید برای این مشکل ارایه دهد و در این زمینه یک اپلیکیشن ویژه با نام «این-ترافیک ریپلای» ارایه کرده است. اپلیکیشن مذکور به صورت ویژه طراحی شده است تا افراد حین رانندگی چشمان خود را به خیابان متمرکز کنند و دستان آنها از روی فرمان جدا نشود.

این ابزار موبایلی متوجه می‌شود کاربر چه زمانی داخل اتومبیل خود قرار گرفته است و پس از آن به صورت خودکار فعال می‌شود. با این اتفاق اپلیکیشن مذکور یک پاسخ استاندارد را به صورت مشخص برای تمام تماس‌های دریافتی ارسال می‌کند یا اینکه یک متن به همراه انیمیشن را برای آنها می‌فرستد تا متوجه شوند که فرد مورد نظر در حال رانندگی است.

اپلیکیشن جدید سامسونگ برای رانندگی ایمن

شعبه سامسونگ در هلند با برگزاری کنفرانس مطبوعاتی توضیح داد یک‌سوم رانندگان این کشور اعلام کرده‌اند که حین رانندگی از گوشی هوشمند خود استفاده می‌کنند. این آمار بر اساس آخرین بررسی‌های مرکز «پنل‌ویزارد» مشخص شده است و افراد در آن اعلام کردند به خاطر فشارهای اجتماعی خود را موظف می‌دانند به تمام تماس‌های دریافتی در آن واحد پاسخ دهند و معتقدند که اگر پاسخ سریع به تماس‌ها یا پیام‌ها ندهند، اطرافیان از آنها دلخور می‌شوند.

حدود ۴۰ درصد افرادی که در این بررسی شرکت کردند توضیح دادند که همچنین حین رانندگی احساس نیاز می‌کنند تا موقعیت جغرافیایی جاده را روی نقشه بررسی کنند و زمان پیش‌بینی شده برای رسیدن به نقشه را از طریق گوشی هوشمند بفهمند.

اپلیکیشن جدید سامسونگ هم‌اکنون در حالت آزمایشی به سر می‌برد و پیش‌بینی شده است از ماه آینده به صورت رسمی برای مردم هلند عرضه شود. اگر این ابزار موبایلی موفق باشد، سامسونگ در آینده آن را روی گوشی های هوشمند خود عرضه می‌کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا