Scewo ویلچر ماجراجو! (+عکس)

Scewo ویلچر همه کاره ای است که به راحتی و بدون کمک دیگران قابلیت بالا و پایین رفتن از پله ها را دارد. این نوآوری تجربه ای شگفت انگیز را برای عبور از بیشتر موانع به معلولان عرضه می کند که با چندین زنجیر لاستیکی، سواری راحت و ایمنی را بر روی پله ها به همراه دارد.

موبنا،ناهید مصیبی – با اختراعات جدید در حوزه فناوری مانند تلفن های هوشمند، اتومبیل ها، هواپیمای بدون سرنشین، و حتی تکنولوژی روبات جاروبرقی، Scewo نیز از سالهای پیش به دنبال یافتن صندلی الکتریکی مشابه این قبیل گجت ها در بازار امروز بود. Scewo توسط چهار دانشجو از دانشگاه های ETH زوریخ و ZHDK ساخته شده است. در ابتدا آنها موفق به ایجاد و تامین مالی کل پروژه بطور مستقل شدند تا موقعی که ویلچر مناسبی با تکنولوژی جدید و طراحی خاص خود به لحاظ زیبایی شناسی برای قرن ۲۱ ساختند.

Scewo ویلچر ماجراجو! (+عکس)

زنجیرهای لاستیکی محکم ویلچر Scewo امکان عبور راحت و ایمن به بالا و پایین پله ها را فراهم می کند، حتی در مورد پله های مارپیچی نیز این گفته صدق می کند؛ در حالیکه پایه ی بسیار عریض آن می تواند به صندلی ثابت شود. رفت و آمد از پله ها و بازگشت به طبقات همگی بصورت اتوماتیک انجام می شود. صندلی خودکار موجب ایجاد حرکت سریع در لحظه و همچنین حرکت عالی در پیاده رو ها با وجود موانع بسیار می شود؛ درحالیکه فرد می تواند هم از جوی استیک استفاده کند و هم با تغییر جزیی در وزن بدن براحتی صندلی را کنترل کند.

Scewo ویلچر ماجراجو! (+عکس)

ویلچر خودکار دارای سه حالت مختلف حرکت بسته به نوع زمین دارد:
حالت “امن” برای سوار و پیاده شدن، رفتن سر یک میز، یا بی حرکت ایستادن استفاده می شود؛ حالت “مرتفع” ارتباط چشم به چشم(تقریبا ایستاده) و همچنین برداشتن اشیا موجود در ارتفاع را ممکن می سازد؛ بعلاوه حالت “جاده” بر سطوح لغزنده مثل برف یا شن، موانع سختتر، یا سرازیری با شیب تند غلبه می کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا