هک کردن گوشی از روی حرکات انگشت شما روی نمایشگر لمسی

کارشناسان موفق شدند در ۷۰ درصد موارد پین چهار رقمی گوشی‌های هوشمند را از روی حرکاتی گوشی هنگام تایپ کردن شناسایی کنند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – نتایج حاصل از یک مطالعه جدید توسط «دانشگاه نیوکاسل» در انگلستان نشان داد هکرها می‌توانند رمز عبور یا پینی که برای گوشی هوشمند خود در نظر گرفته‌اید را از روی حرکات گوشی در هنگام تایپ کردن عبارت مورد نظر شناسایی کنند.

اگرچه این مسئله عجیب و غیرممکن به نظر می‌رسد، ولی کارشناسان بر اساس مطالعه جدید خود اعلام کردند که موفق شدند در ۷۰ درصد موارد پین چهار رقمی گوشی‌های هوشمند را از روی حرکاتی گوشی هنگام تایپ کردن شناسایی کنند.

این کارشناسان امنیتی اعلام کردند که شرکت‌های تولیدکننده گوشی هوشمند از مشکل مذکور باخبر هستند و با این وجود هنوز هیچ راه حلی در این زمینه ارایه نکرد‌ه‌اند.

هک کردن گوشی از روی حرکات انگشت شما روی نمایشگر لمسی

دکتر «مریم مهرنژاد» مدیر گروه تحقیقاتی «دانشگاه نیوکاسل» اعلام کرد اختلال امنیتی موجود باعث می‌شود تا «اپلیکیشن‌های موبایلی و سایت‌های اینترنتی برای دسترسی به حسگرهای اصلی در گوشی هوشمند نیاز نداشته باشند از کاربر سوال کنند». این مسئله امکان انتشار برنامه‌های مخرب و بدافزارها را روی گوشی هوشمند فراهم می‌کند و می‌تواند تمام اطلاعات شخصی کاربر را از طریق حسگرهای گوشی جمع‌آوری کند.

حرکت گوشی هوشمند هنگام تایپ کردن پسورد یا پین چهار رقمی مشابه حرکت موشواره در رایانه شخصی است. حسگرهای حرکتی که در گوشی هوشمند کار گذاشته شده‌اند می‌توانند به درستی اعلام کنند که جهت چرخش انگشت روی نمایشگر لمسی چگونه بوده است، چه نقاطی از نمایشگر لمس شده است، چه حروفی تایپ شده است و کاربر چه الگویی را برای تایپ رمز عبور دنبال کرده است.

گروه علمی در دانشگاه نیوکاسل تمامی یافته‌های خود را با جزییات کامل به شرکت‌های بزرگ تولیدکننده گوشی‌های هوشمند ارسال کردند تا هرچه سریع‌تر راهکار عملی برای این مسئله ارایه شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا