آغاز تولید تراشه‌های موبایلی در شرکت اپل

از گوشی هوشمند آیفون ۸ به بعد اپل سعی می‌کند سیستم مدیریت انرژی تراشه را به صورت داخلی تولید کند.

موبنا، رضا خواجه‌وند – چند روز پیش اعلام شد اپل قراردادی را به ارزش ۹ میلیارد دلار با سامسونگ به امضا رسانده است تا به موجب آن شرکت کره‌ای وظیفه تولید نمایشگرهای او‌اِل‌ای‌دی مخصوص نسل جدید گوشی‌های هوشمند را در دست بگیرد. با این وجود منابع آگاه امروز اعلام کردند اپل تلاش‌های فراوانی را آغاز کرده است تا سیستم مدیریت انرژی در تراشه‌های موبایلی را به صورت داخلی تولید کند.

«کارستِن ایتجن» یکی از تحلیلگران بانک «بانکهاوس لامپه» آلمان پیش‌بینی‌های خود را در مورد وضعیت فعالیت شرکت تولیدکننده تراشه‌های «دیالوگ سمیکانداکتور» اعلام کرد و توضیح داد ارزش سهام این شرکت کاهش یافته است. او با اسناد و مدارکی که در دست داشت اظهار داشت که اپل تلاش‌های خود را برای تولید تراشه در سیستم داخلی این شرکت آغاز کرده و همین مسئله باعث شده است ارزش سهام شرکت تراشه‌سازی مذکور کاهش یابد.

آغاز تولید تراشه‌های موبایلی در شرکت اپل

شرکت «دیالوگ سمیکانداکتور» که یکی از شرکای اپل برای تامین قطعات مورد نیاز تراشه محسوب می‌شود، طی چند روز گذشته با کاهش درخواست خرید از سوی اپل مواجه شد و همین مسئله باعث شد ارزش سهام آن ۳۶ درصد کاهش یابد. لازم به ذکر است در سال ۲۰۱۶ میلادی ۷۰ درصد درآمد این شرکت را اپل تشکیل داد و همین مسئله باعث شد شرکت «دیالوگ» بتواند ۲۰ درصد بازار جهانی تراشه را در دست بگیرد.

این طور که پیش‌بینی شده است، از گوشی هوشمند آیفون ۸ به بعد اپل سعی می‌کند سیستم مدیریت انرژی تراشه را به صورت داخلی تولید کند و همکاری‌ با شرکت‌های تراشه‌ساز را کنار بگذارد. شرکت اپل همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام داده است تا تراشه گرافیکی مورد نیاز در گوشی‌های هوشمند خود را به صورت داخلی تولید کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا